חדשות לחודש מאי

  חברות יקרות וחברים יקרים לדרך,

-החודש זכינו לפגוש את הנזירה יונטן שהגיעה ארצה והתחילה ללמד אותנו את התוכנית החדשה של Exploring Buddhism בגומפה הנפלאה של "רוח אדם" בעיר לוד. רבות ורבים מאיתנו יצאו עם אנרגיות מחודשות לאחר שנפגשנו והתאחדנו, והקשבנו ללימוד מעורר השראה של יונטן. ניפגש עם הנזירה יונטן פעמיים נוספות להשלמת המודול שנושאו חקר המדיטציה. לפרטים מלאים ולרשימה אנא לחצו כאן. המפגש הבא יתקיים בבוקר יום שבת ב 14.5.

-בנוסף קיימנו את מפגשי הסנגהה עם יעל אלטרץ והתקדמנו בלימוד הלאם-רים. יעל תהיה בחופשה עד חודש אוקטובר ובהיעדרה ינחו את מפגשי הסנגהה, שמתקיימים פעמיים בחודש, הנזיר היקר תקצ'וק ותמיר יצחקי לסירוגין. המפגשים יהיו היברידים וישלבו מפגש פיזי בביתם של אילאיל וניצן ובביתם של נילי וגידי ילון יחד עם זום. נמשיך להנות משיח פורה ומתרגול משותף. להרשמה למפגשים ניתן ללחוץ כאן.

-המורה היקרה קאדרו לה, עתירת החכמה והחמלה, הגיעה לביקור באיטליה שבמהלכו היא תעניק לימוד שיועבר גם בזום. הזדמנות נפלאה להכיר אותה מקרוב ולקבל השראה מהבודהיצ'יטה השופעת שלה. ה"ק הדלאי לאמה ניעזר בה כאורקל בהמשך ליכולות החיזוי והידיעה התבונית הגבוהה שלה והיא מלווה את לאמה זופה רינפוצ'ה היקר לאורך שנים רבות. הלימוד בזום יתקיים מחר (יום שבת) אחה"צ וביום ראשון בשעות הבוקר ויתורגם בין היתר לשפה האנגלית. הנושא: Mind, reality and emotions. בחרו בסרגל התחתון של הזום באופציית התרגום המועדפת. באתר של מכון לאמה צונגקאפה שבפומאיה אטליה תמצאו את הקישור לזום ואת האפשרות להעביר דאנה (יש לגלול כלפי מטה לתחתית העמוד). למעבר לאתר לחצו כאן.

 ******

לימודים מסביב לעולם

הנזירה סנגיה קאדרו מלמדת בתאריכים 10 ו17 במאי בימי שלישי שיעור בנושא ״כיצד למדוט על חמלה״. להרשמה.  ובכל יום רביעי היא מעבירה שיעור בנושא 70 הנושאים, לימוד מתקדם ואחד הטקסטים החשובים במסורת המאהיינה להרשמה

******

מסר של ה"ק הדלאי לאמה לכבוד יום כדור הארץ

ביום כדור הארץ 2022, עלינו להיזכר בכך שכולם וכולן רוצים לחיות חיים מאושרים. לא רק בני ובנות אדם, אלא גם חיות, בעלי-כנף ואפילו חרקים. עלינו לחשוב על הקיום הקולקטיבי שלנו. כבני ובנות אדם המוח המדהים שלנו פוֹתֵּח לנו הזדמנויות חשובות להיטיב, אבל אם נסתכל על העולם בימים אלו, עלינו להשתדל יותר. יש צורך בחינוך הוליסטי יותר, חינוך המשלב ערכים גם מהעולם הפנימי והרגשי שלנו, כמו גישה חומלת לשאר היצורים החיים.

העולם שלנו מתקיים בהתהוות מותנית. אתגרים חדשים, כמו משבר האקלים שמשפיע על כולנו, בנוסף להשתתפות שלנו בכלכלה הגלובלית, משמעותם שמחובתנו לקחת את האנושות בחשבון. עלינו לשים אינטרסים גלובליים לפני הכל.

עלינו לנקוט צעדים דחופים בשביל להוריד את התלות שלנו בדלקים מזהמים, ולאמץ מקורות אנרגיה מתחדשת כמו רוח ואנרגיה סולארית. עלינו לשים לב לכריתת היערות ולהגן על הסביבה באופן טוב יותר. לשתול יותר עצים, ולדאוג שישומרו. בחיי, ראיתי את ההתמעטות בירידת השלגים, קודם כל בטיבט ומאוחר יותר בדהרמסלה. אנשי ונשות מדע אמרו לי שיש חשש שמקומות כמו טיבט יהפכו לבסוף למדבריות. זו הסיבה שאני מחוייב לדבר על שימור הסביבה השברירית של טיבט.

החיים שלנו מבוססים על תקווה, ורצון שדברים יסתדרו על הצד הטוב ביותר. תקווה היא הדאגה לעתיד. למרות ששום דבר בעתידנו לא מובטח, אנחנו נשארות ונשארים אופטימיים, הגישה הזו עדיפה בהרבה על פסימיות. אפילו שההתחממות הגלובלית ממשיכה בעוצמה, המון אנשים צעירים ובני ובנות נוער במיוחד עובדים יחדיו בשביל למצוא פתרונות. הם התקווה שלנו. 

היום, כאשר ניצבות לפנינו בעיות רציניות כתוצאה ממשבר האקלים, מחובתנו לעזור אחד לשני בהצבת יעדים של שינוי. כבני ובנות אדם, שחיים על אותו כדור הארץ, חובתנו היא להתאמץ לחיות באושר ביחד. האיום של משבר האקלים אינו מוגבל לגבולות לאומיים, הוא משפיע על כולנו. עלינו לעבוד ביחד על מנת להגן על הכוכב שלנו, שהוא הבית שלנו.

דלאי לאמה ניוזלטר.png

ה"ק הדלאי לאמה,

22 לאפריל 2022

מי ייתן וכולנו וכל היצורים החיים נזכה להארה,

חיבוק חם מאיתנו לכל אחת ואחד.

שמרו על קשר ואמצו את הדהרמה לליבכם/ן.

מאיתנו, הצוות המנהל של קבוצת שנטידווה FPMT ישראל

סגירת תפריט