חדשות לחודש דצמבר

חברות יקרות וחברים יקרים לדרך,

לפניכם/ן פירוט של פעילויות הקבוצה לחודש דצמבר. לשמחתנו הרבה יעל אלטרץ נמצאת בארץ ונמשיך להנות מכל הטוב שהיא מציעה לא רק באופן וירטואלי בזום, אלא גם באמצעות מפגשים של ממש. לחלקינו זה לא פשוט לחזור ולהיפגש פיזית אחרי שנתיים של הנתק הפיזי והריחוק שכפה עלינו וירוס הקורונה אבל חווית המפגש מעצימה מאד ומחממת את הלב וכדאי לעשות את המאמץ אם מתאפשר.

-מפגשי סנגהה דו-חודשיים ולימודים עם יעל אלטרץ:

במהלך חודש נובמבר המשכנו את מפגשי הסנגהה שלנו בנושא הלאם-רים עם יעל. סיימנו את הפרק על המורה הרוחני וכעת אנו מעמיקים/ות בהבנת המשמעות של חיי האנוש יקרי הערך. במפגש האחרון בבית משפחת ילון נהנינו בסוף השיעור משיח חברי מרתק, ממרק חם ומטעמים והקדשנו את כל הטוב הזה לטובת כולם/ן. המפגש הבא יתקיים ביום שבת ה- 18.12 בשעה 19:30 בבית משפחת ילון (תודה לכם נילי וגידי היקרים) ויועבר גם בזום. ניתן להירשם למפגש בלחיצה כאן כדי לקבל את המצגות וחומרי הלימוד ששולחת לנו יעל.  

-לימוד על טבע הבודהה עם יעל אלטרץ

טבע הבודהה הינו נושא מורכב מאד ואנו שמחים/ות על ההזדמנות ללמוד את הנושא בעברית בעזרתה של יעל. נקרא ביחד חלקים נבחרי מהטקסט (באנגלית) ונלמד על משמעותם המורכבת בעזרת הסבר בעברית. הלימוד יתקיים במהלך שני סופי שבוע במדיטיישן פקטורי-הרצליה בתאריכים ה: 31.12 -1.1 וה- 14-15.1. פרטים מלאים על הלימוד וטופס הרשמה תוכלו למצוא כאן. ההרשמה נפתחה. לבקשתכם/ן הלימוד יועבר גם בזום, אך כפי שציינו, הגעה למקום המפגש תעניק חוויה מקרבת, מעצימה וחמימה הרבה יותר.

*הנזירה היקרה גשה קלסנג וונגמו תלמד בסופ"ש של ה 17-18.12 את נושא טבע הבודהה בשפה האנגלית באירוח עמותת ידידי הדהרמה בישראל. הזדמנות נהדרת להבין מעט יותר את הנושא לקראת הלימוד עם יעל. קישור לאתר של ידידי הדהרמה וללימוד תמצאו כאן

במהלך השנה הקרובה נהנה מלימוד מקוון עם המורה היקר גשה טנזין זופה ומלימוד התוכנית החדשה מבית FPMT שנקראת: Exploring Buddhism שפותחה במיוחד כהמשך ישיר לקורס "לגלות את הבודהיזם" שלמדנו בעבר. את השיעורים תעביר הנזירה היקרה יונטן במהלך החודשים מרץ-סוף יוני. היא אמורה להגיע ארצה כאורחת של "רוח אדם". פרטים מלאים על הפעילויות האלה ועוד, ישלחו בהמשך.

******

לימודים מסביב לעולם

על מנת לאפשר לכולנו לשמור על קשר עם המורות והמורים הוותיקים שלנו, ריכזנו את הפעילויות והלימודים שהם מעניקים ברחבי העולם במהלך חודש אוקטובר עם קישורים מתאימים להשתתפות.   השעות הנקובות הן עפ"י שעון ישראל.

-גשה טנזין זופה, ממשיך להעביר בכל יום ראשון בשעה 08:00 שעון ישראל לימודים נרחבים בנושא אימון התודעה דרך מרכז FPMT אוסטרליה. אפשר להתחבר לשיעורים הישירים שלו ביוטיוב בלינק הבא, וללחוץ על הכפתור של הפעמון ל ״set a reminder" כדי לקבל התראה שהלימוד מתחיל.

הוא מעביר בנוסף כל יום ראשון בשעה 13:30 שעון ישראל סשן בנושא הלאם-רים.  על מנת להירשם יש לפנות לטייטונג פאונדיישן דרך הפייסבוק בלינק הבא.

*בימי ראשון ה-5 וה-19 בדצמבר בשעה 12:00 בצהריים, הוא ילמד על תרגול הנונדרו (תרגולי הכנה מקדימים) באירוח מרכז FPMT לונקו בשוויץ. להרשמה ולהסבר לחצו כאן.

*ב29 בדצמבר, יום רביעי, בשעה 13:00 יתקיים יום לאמה-צונגקפה. גשה-לה יציין זאת באמצעות גורו פוג׳ה, מנחות נרות, והסבר על טקסט שמשבח את לאמה-צונגפה. האירוע יתקיים בזום מטעם מרכז רינצ׳ן ג׳נגסם במלזיה, ההרשמה עוד לא נפתחה, אבל כמובן שאפשר לבדוק באתר בהמשך בקישור הבא

-הנזירה היקרה סנגייה קאדרו

*הנזירה מעבירה בשלושה ימי רביעי הבאים 8, 15 לדצמבר בשעה 19:00 שעון ישראל שיעור של שעתיים בנושא חכמת הריקות. ניתן להירשם כאן.

*בנוסף היא מעבירה שיחה קבועה כל ימי שישי ושבת התאריכים הבאים יהיו 3, 4, 10, 11 לדצמבר. השיחה היא בנושא יצירת שלווה בעולם כאוטי. ניתן להיכנס ישירות לשיחה מבלי להירשם, מרכז אמיטבה בודהה מספק את הקישור דרך עמוד הפייסבוק שלהם.

-אנדי וויסטריך מעביר בכל יום רביעי מדיטציית מיינדפולנס בשעה 15:00 שעון ישראל. הזדמנות מופלאה עבור כולנו לקחת הפוגה ולהצטרף כדי לחדש כוחות לשארית היום.  ניתן להצטרף דרך הקישור.

******

פינת ה-REJOICE

-ביום שישי ה- 3.12 מלאו למורינו הרוחני היקר מפז, לאמה זופה רינפוצ'ה, 76 שנים (בהתאם לתאריך הלועזי). נאחל לו מכל הלב וממעמקי התודעה שיזכה לעוד שנים רבות, ארוכות ומיטיבות של עשייה מבורכת לטובת כל היצורים החיים בבריאות מלאה. דמותך, תודעתך ומעשיך ממלאים אותנו השראה. מי ייתן והודות לכל פועלך נגשים כולנו במהרה את מצב הבודהה.

– 1,000 פסלי בודהה שאקייאמוני הוצעו כמנחה לה"ק הדלאי לאמה על ידי לאמה זופה רינפוצ׳ה וFPMT-.

במהלך שנת 2019 נפתח הפרויקט בגיוס תרומות שנעשה דרך האתר של FPMT. הפרויקט הינו תולדה של רצונו של לאמה זופה רינפוצ׳ה להציע מנחת פסלים לה"ק הדלאי לאמה למען אריכות ימיו. תהליך יצירת אלף הפסלים התבצע במרכז טושיטה -דהרמסלה על ידי האומנים השוהים שם. עקב מגבלות הקורונה הגעת הפסלים הפיזית למעונו של ה"ק הדלאי לאמה התעכבה מעט, אבל לאחרונה נארזו הפסלים ונשלחו אליו.  

פסל לדלאי לאמה.png

מי ייתן וכולנו וכל היצורים החיים נזכה להארה,

חיבוק חם מאיתנו לכל אחת ואחד.

שמרו על קשר ואמצו את הדהרמה לליבכם/ן.

מאיתנו, הצוות המנהל של קבוצת שנטידווה FPMT ישראל

סגירת תפריט