חדשות לחודש אוגוסט


חברות יקרות וחברים יקרים לדרך,

במהלך השנה וחצי האחרונות העמקנו בלימודי הטקסט המופלא של מאסטר שנטידווה "המדריך לאורח חיי הבודהיסאטווה" ובשבת האחרונה סיימנו את המסלול בהנחייתה האדיבה של המורה יעל אלטרץ, שהעניקה לנו שיעור מקיף, מעמיק ועוצמתי בנושא הריכוז (פרק 8) והשיטות השונות לפיתוחו וליישומו. את פרק 10- פרק ההקדשות נסיים במפגש לקריאה משותפת במהלך חודש אוגוסט.

בנוסף סיימנו זה עתה מחזור ראשון של קורס המבוא לבודהיזם "בודהיזם על קצה המזלג" בהנחייתה של יעל אלטרץ והשמחה על הצטרפותם/ן של חברות וחברים חדשים לקבוצה גדולה מאד.

אנחנו עם הפנים קדימה ולפנינו שנה מרתקת שתכלול שני מסלולים של תוכניות לימוד מובנות ורציפות. הנה חלק מהתוכניות והפעילויות העתידיות:

-בעזרתה של יעל אלטרץ, החל מחודש דצמבר,  נלמד בהרחבה על טבע הבודהה ועל היבטיו המיטיבים בליווי טקסטים וחומרי לימוד שחלקם יתורגמו לעברית.

-נתחיל בלימודי התוכנית החדשה מבית FPMT שנקראת Exploring Buddhism.

התוכנית מהווה המשך ישיר לתוכנית הלימודים Discovering Buddhism שאותה סיימנו והיא משלבת עקרונות פילוסופיים, תרגולים רבים וטקסטים בודהיסטים קלאסיים. התוכנית מורכבת ממודולים מרתקים ביניהם, חקירת התודעה, חקירת האמיתות, חקירת המדיטציה, חקירת הדרך המדורגת, חקירת התמרת התודעה, חקירת התפילות והתרגולים, וחקירת התרגולים המקדימים הנפוצים במסורת הגלוקפה.

-החל מחודש ספטמבר נקיים שני מפגשי סנגהה בני שעה וחצי כל אחד, מידי חודש, כדי לשמור על קשר רציף ולתרגל בצוותא. את המפגשים תנחה באופן מקוון יעל אלטרץ ואנחנו ניפגש פעם אחת באופן פיזי בביתם של נילי וגידי ילון היקרים ופעם אחת באופן וירטואלי. יחד עם יעל נעבור בכול פעם על עמוד אחד מתוך הספר החדש שיצא ממש עכשיו ונקרא "Lamrim Year". הספר כולל עצות והנחיות מאת לאמה ישה ולאמה זופה רינפוצ'ה ליישום הדהרמה בחיינו במהלך 365 ימים בשנה. עותקים מהספר יחולקו למשתתפות ולמשתתפים.

פרטים מלאים על כול פעילות ישלחו כמובן במייל, בנפרד.

******       

הצטרפו לשיעורים המקוונים של מורינו הוותיקים ברחבי העולם

על מנת לאפשר לכולנו לשמור על קשר עם המורות והמורים הוותיקים שלנו, ריכזה עבורנו ענב היקרה את הפעילויות והלימודים שהם מעניקות ומעניקים ברחבי העולם עם קישורים מתאימים להשתתפות. השעות הנקובות הן עפ"י שעון ישראל.

גשה טנזין זופה, ממשיך להעביר בכל יום ראשון בשעה 10:00 שעון ישראל לימודים נרחבים בנושא אימון התודעה דרך מרכז FPMT אוסטרליה. אפשר להתחבר לשיעורים הישירים שלו ביוטיוב בלינק הבא, וללחוץ על הכפתור של הפעמון ל ״set a reminder" בשביל לקבל התראה שהלימודים מתחילים.

הנזירה היקרה סנגייה קאדרו מעבירה לימודים מקוונים היישר ממרכז "סראווסטי אבי"-ארה"ב

-לימוד בנושא הלאם-רים (הדרך המדורגת להארה) בכל יום חמישי בשעות 16:30-18:00 שעון ישראל. אפשר להירשם כאן

-בכל יום שישי היא מעבירה לימודים מתמשכים בנושא שתי האמיתות בשעות 16:30-18:00

להרשמה לחצו כאן 

-בנוסף היא מעבירה ריטריט בשם ״להכיר את התודעה שלך״ know your mind- בתאריכים

21-22.8.2021. אנא שימו לב שהריטריט מתחיל בשעה 15:00 שעון ישראל ומסתיים בשעה 03:00 בלילה ביומיים הללו, אבל גם אפשר להשלים אותו עצמאית בערוץ הvimeo. 

להרשמה לחצו כאן

 זהו החלק השני שלי הריטריט, החלק הראשון הועבר כבר, ויש גישה מלאה לכל הסרטונים בלינק 

אנדי וויסטריך מעביר בכל יום רביעי מדיטציית מיינדפולנס בשעה 15:00 שעון ישראל. הזדמנות מופלאה עבור כולנו לקחת הפוגה ולהצטרף כדי לחדש כוחות לשארית היום.  ניתן להצטרף דרך הקישור

הנזירה היקרה  לוזאנג יונטן מלמדת כרגע בעיקר בשעות אמריקה, ובכל זאת, אם אתם ואתן מתעוררים לפעמים לפנות בוקר בשעות חמש או שש למדיטציה, או שפשוט מתגעגעים ומתגעגעות לנזירה היקרה, יש אפשרות לעקוב אחרי כל הלימודים שלה באתר.

******  

פינת ה REJOICE! להרחבת הלב ולשימור החדווה הפנימית שלנו

-משמח מאד שגשה-מה נאוונג צו׳קי שהיא אחת הנזירות הטיבטיות הראשונות שקיבלו את תואר הגשה שלהן בשנת 2016 התחילה ללמד לראשונה קהל מערבי במרכז ישה נורבו שבשוודיה. גשה-מה היא אחייניתו של לאמה ישה היקר!  נאחל לה בהצלחה בתהליך הבקשה לקבלת הויזה השוודית שלה ונשמח על כך שהזדמנויות ולימודים שווים ניתנים לנשים בבודהיזם. 

לראיון מלא עם גשה-מה.

-עצה מאת לאמה זופה רינפוצ׳ה

ההתחממות הגלובאלית נותנת את אותותיה ברחבי הגלובוס. גלי חום אימתניים באירופה, בקנדה ובארה"ב, שריפות, שיטפונות עזים, מונסונים בעוצמות שטרם נראו ועוד. 

לקראת הקיץ לאמה זופה רינפוצ׳ה מייעץ לנו איך להתמודד עם מזג אוויר חם במיוחד, במטרה ליישם את הדהרמה כדי להקל על הסבל שלנו ושל כול שאר היצורים בתקופה המאתגרת הזו. 

בדומה לתרגול הטונגלן של לתת ולקחת, הוא כותב:

״אז עכשיו, קחו את כל הכאב, או המחלות, על עצמכם/ן. זה מה שיגרום לסבל שלכם/ן ולסבל החום להיות מיטיב ומועיל, ויוביל להארה של כל היצורים החיים. זאת אומרת שאתם חווים וחוות את החום הזה ביחד עם כל היצורים החיים, אתם/ן לא לבד במזג האוויר הזה, ותוכלו אפילו להרחיק לכת בעזרת צעד נוסף ולקחת החום של כולם/ן על עצמכם/ן, ולדמיין שאתם/ן מובילים/ות כול אחד ואחת להארה״.

לכתבה המלאה לחצו כאן 

מי ייתן וכולנו וכל היצורים החיים נזכה להארה,

חיבוק חם מאיתנו לכל אחת ואחד.

שמרו על קשר ואמצו את הדהרמה לליבכם/ן.

מאיתנו, הצוות המנהל של קבוצת שנטידווה FPMT ישראל

סגירת תפריט