חדשות לחודש ספטמבר

חברות יקרות וחברים יקרים לדרך,

משמח אותנו מאד לבשר שפתחנו חשבון פייפאל שיַקל על תהליך העברת הדאנה והתרומות וינגיש את ההזדמנות לפַתח את שלמות נדיבות הלב. להלן פרטי החשבון: https://www.paypal.com/donate/?hosted_button_id=EJMH6U788Z696

******       

ביום שבת ה-11.9 בין השעות 19:30-20:30 נקרא יחדיו באופן מקוון את פרק 10 -פרק ההקדשה מתוך ספרו של מאסטר שנטידווה "המדריך לאורח חייו של הבודהיסאטווה" על מנת לסכם כמעט שנתיים של לימוד מעמיק משותף בספר המופלא הזה בהנחייתה של המורה יעל אלטרץ. 

תרגול ההקדשה משחרר אותנו מ"שמונה הדהרמות הארציות". הקדשה של המִצְבּוֹר הצפוּן של הזכות (מריט) היא מוטיב חשוב מאוד המזכיר לנו שתמיד יש ביכולתנו לחלוק את תרגול הדהרמה שלנו עם אחרות ואחרים שאינם לומדים איתנו, או שאפילו אין לנו היכרות עימם. באפשרותנו למדוט עליהם/ן ולכוון לכך שהלימוד יטיב גם איתם/ן. 

התקופה האחרונה מאתגרת מאד ומספקת הרבה מטרות שראוי להקדיש למענן את המצבור הצפון של הזכות (מריט) שמגיע מעצם הלימוד שלנו. בהמשך לדגש ששמים המורות והמורים היקרים שלנו לאחרונה על מטרות כגון אסונות הטבע, ההתחממות הגלובלית, השריפות וההצפות, הבעיות הבריאותיות שמביא עימו וירוס הקורונה והקורבנות של המגיפה, בחרנו להקדיש את הקריאה המשותפת של פרק 10 לטובת כל אלה.

בנוסף, נשמח מאד להקדיש ליקרים וליקרות לכם/ן ואם תרצו תוכלו לשלוח אלינו את השמות במייל חוזר ונכלול אותם/ן בתפילת ההקדשה. 

*הקובץ הדיגיטלי של הטקסט ופרטי מפגש ה"זום" יישלחו בהמשך.

******    

פינת סרטונים חדשה: לכל שאלה תשובה- להכיר את המורה מקרוב

ביוזמתה של ענב ובעזרת עריכתו המקצועית של ניצן נעלה מדי פעם מקבץ של שאלות שהופנו למורות ולמורים שלנו ממקום של סקרנות ושל רצון ללמוד מעט יותר על אורח חייהם/ן ועל פועלם/ן כאשר אחת המטרות היא גם להסתייע בעצות טובות להמשך דרכינו הרוחנית. הסרטונים יהיו קצרים ויורכבו משאלה ותשובה. הראשונה להישאל ולהשיב היא הנזירה היקרה לוזאנג יונטן. לסרטון הראשון בפייסבוק לחצו כאן. עקבו אחרינו ביוטיוב בשביל לקבל עדכונים בכל פעם שיוצא סרטון חדש. 

******       

לימודים מסביב לעולם

על מנת לאפשר לכולנו לשמור על קשר עם המורות והמורים הוותיקים שלנו, ריכזנו את הפעילויות והלימודים שהן מעניקות ומעניקים ברחבי העולם עם קישורים מתאימים להשתתפות. כולם בחודש ספטמבר  השעות הנקובות הן עפ"י שעון ישראל.

גשה טנזין זופה, ממשיך להעביר בכל יום ראשון בשעה 10:00 שעון ישראל לימודים נרחבים בנושא אימון התודעה דרך מרכז FPMT אוסטרליה. אפשר להתחבר לשיעורים הישירים שלו ביוטיוב בלינק הבא, וללחוץ על הכפתור של הפעמון ל ״set a reminder" בשביל לקבל התראה שהלימודים מתחילים.

בנוסף הוא גם מעביר לימוד נפלא על הלאם-רים, כרגע הוא מתמקד ב'small scope' ובקארמה, בכל יום ראשון בשעה 14:30 בצהריים דרך קרן טייטונג, טיוואן. אפשר להיכנס בלינק.

ב11 בספטמבר בשעה 12:00 בצהריים, הוא יעביר מפגש בסגנון ״שאל את הגשה״ במרכז -FPMT נאגארג'ונה במדריד. להרשמה לחצו כאן. (האתר הינו בספרדית אבל אפשר להיעזר בגוגל טרנסלייט).

בימי ראשון ה-12 וה-26 בספטמבר בשעה 12 בצהריים, הוא ילמד על תרגול הנונדרו (תרגולי הכנה מקדימים) במרכז FPMT לונקו בשוויץ. 

להרשמה ולהסבר לחצו כאן

הנזירה היקרה סנגייה קאדרו מעבירה לימודים מקוונים היישר ממרכז "סרוואסטי אבי"-ארה"ב

הנזירה היקרה תחזור ללמד בחודש אוקטובר. 

אנדי וויסטריך מעביר בכל יום רביעי מדיטציית מיינדפולנס בשעה 15:00 שעון ישראל. הזדמנות מופלאה עבור כולנו לקחת הפוגה ולהצטרף כדי לחדש כוחות לשארית היום.  ניתן להצטרף דרך הקישור.

הנזירה היקרה  יונטן שנמצאת במרכז FPMT בקליפורניה מלמדת בעיקר בשעות ארצות הברית. 

ביום ראשון ה-26 בספטמבר היא תעניק לימוד על בודהיצ׳יטה וטבע הבודהה. שעות 19:30-01:00. ניתן להירשם כאן.

הנזירות יונטן ואני לוסאנג (ריטה) היקרות משתתפות בפרויקט של מרכז צ׳נרזיג באוסטרליה, שנקרא ״Healing the world" (ריפוי העולם). הרעיון של הפרויקט הוא לקיים מרתון תפילות למניעת מגפת הקורונה בעולם. הסשן מתקיין 24 שעות ברצף, ונזירים מכל העולם מחליפים אחד את השני בקריאת הסדהנות והתפילות. המרתון מתבצע במשך 24 השעות של כל יום שבת. אפשר לקרוא על המיזם עוד פה. ולהצטרף לשידור החי מהערוץ של מרכז צ׳נרזיג. 

******  

פינת ה-REJOICE

לאמה זופה רינפוצ׳ה היקר שיחרר לאחרונה בפאלו (תאו מים) צעיר בשם בודהיצ׳יטה! לאחר ששלושה נזירים בקופאן חלו בקורונה, והוחלט להביא להם חיית מחמד על מנת להפיג את בדידותם. לפני טקס שיחרור החיות הזכיר לאמה זופה רינפוצ'ה גם נזיר מסוים שחלה, שמסייע להרבה מאד ילדים וילדות נפאלים בסיכון, שסובלים מהתמכרויות לאלכוהול ולסמים, ושיחרור הבפאלו הוקדש גם עבורו. לאמה זופה רינפוצ'ה היקר הקריא לבפאלו מנטרות והבפאלו החל לבכות. רינפוצ׳ה גם הסתובב איתו מסביב לסטופה של גשה לאמה קונצ׳וק. לוידאו שבו רינפוצ׳ה מספר את הסיפור.

בודהיצ׳יטה הבופאלו דומע. 

******

גשה טנזין זופה היקר שלח לנו סיכום ותמלול של שיעור מאוד מעניין שהעביר בנושא החשיבות של חפצים קדושים, והיתרונות של תרגול מנטרות וסדהנות של צ׳נרזיג. 

אפשר לצפות בשיעור ישירות בלינק הזה.

או לקרוא את תמלול השיעור המצ"ב.

מי ייתן וכולנו וכל היצורים החיים נזכה להארה,

חיבוק חם מאיתנו לכל אחת ואחד.

שמרו על קשר ואמצו את הדהרמה לליבכם/ן.

מאיתנו, הצוות המנהל של קבוצת שנטידווה FPMT ישראל

סגירת תפריט