ניוזלטר לחודש דצמבר

חברות יקרות וחברים יקרים לדרך,

-בחודש נובמבר חידשנו את לימודינו עם יעל אלטרץ, המשכנו במפגשי הסנגהה ופתחנו קורס מבוא לבודהיזם שיסתיים באמצע דצמבר. למדנו על יסודות הדרך, מה זו מדיטציה, והתחלנו ללמוד את נושא ארבע האמיתות של הנאצלות והנאצלים.

החל מיום שישי הקרוב ה-2.12 נתחיל ללמוד באופן מעמיק את נושא טבע הבודהה באמצעות תוכנית לימוד מרתקת שהכינה עבורנו יעל. חמישה מפגשים של שני סופי שבוע (ללא לינה) ויום שישי אחד, במהלך חודש דצמבר, יוקדשו ללימוד הנהדר הזה. מומלץ בחום להירשם ולהינות מהלימוד המשותף. פרטים מלאים ולחצן להרשמה תוכלו למצוא בלינק הבא.

יום שבת הקרוב, ה- 3.12, הוא יום הולדתו של מורנו הרוחני היקר לאמה זופה רינפוצ'ה. בשעה 17:00 לאחר שנסיים את יום הלימוד של טבע הבודהה, נתארגן ונקיים פוג'ת לאמה צ'ופה חגיגית וממלאת השראה בהנחייתו של הנזיר היקר טנזין תקצ'וק. אתן ואתם מוזמנים להצטרף אלינו בשמחה ולהביא מנחות שפע לרגל האירוע. נערוך את הפוג'ה בגומפה של "רוח אדם" בעיר לוד, רחוב אהרון בן חמו 1.

**********  

ובפינת ה REJOICE שלנו הפעם שמחה של ממש:

ב-2 בנובמבר 2022, הגיע לאמה זופה רינפוצ'ה למפגש פרטי עם ה"ק הדלאי לאמה במעונו של ה"ק בדהרמסלה, הודו. את רינפוצ'ה ליוו הנזיר רוג'ר קונסאנג, גשה נגאוואנג סנגייה, הנזיר טנדַר והנזיר טופגיֶיה. 

הנזיר רוג'ר סיפר על הפגישה: "מהרגע שבו נכנס ה"ק לחדר, הפגין ה"ק היבט של שביעות רצון רבה מהמפגש עם רינפוצ'ה והראה שמחה רבה תוך שהוא לוקח את הזמן בניחותא. הכל היה מאוד נינוח ונעים. ה"ק הבהיר באופן בורו וניכר את הערכתו לפעילותו של לאמה זופה רינפוצ'ה לטובת היצורים החיים. זו היתה האווירה במהלך המפגש כולו."

גשה נגאוואנג סנגייה דיווח כך בנוגע לפגישה:

"הגענו לאולם הישיבות בשעה 7:45 בבוקר בזמן שה"ק העניק ברכה פומבית. מיד לאחר שבירך את הציבור הרחב נכנס ה"ק לאולם והוא שמח מאוד לפגוש את רינפוצ'ה. ה"ק פתח ואמר: "לאמה זופה, לאמה זופה, ידידי הנאמן משכבר הימים." ה"ק ברך את רינפוצ'ה מספר פעמים ורינפוצ'ה הציע חמש מנחות קאטה צבעוניות. לאחר מכן הציעו רוג'ר-לה וכל המלווים קאטות. ה"ק החזיק את ידיו של רינפוצ'ה והודה לרינפוצ'ה על שהביא את תורתו של בודהה למערב. לאחר מכן רינפוצ'ה ביקש מה"ק רשות לשאול מספר שאלות. ה"ק השיב: "אנא שאל בנחת את כל השאלות שיש לך. אין צורך למהר." רינפוצ'ה שאל כמה שאלות על ארגון ה-FPMT ובהקשר של עתיד הארגון. בנוסף, רינפוצ'ה שאל גם לגבי פרויקט ספר עתידי שעליו הוא עובד העוסק בתרגול החמלה. ה"ק הביעה שביעות רצון מכך שרינפוצ'ה מפיץ את התרגול הזה ברחבי העולם ולאחר מכן העניק לרינפוצ'ה את הפרטים של מדיטציה מיוחדת מאוד על-מנת שתיכלל בספר. לאחר מכן  פנה רינפוצ'ה לה"ק וביקש את אישורו להקדיש לו פוג'ה לחיים ארוכים שהוצעה על-ידי ארגון FPMT. ה"ק נענה לבקשה באופן מידי. הפגישה כולה היתה חיובית ולבבית ביותר וה"ק הציע ללאמה זופה רינפוצ'ה פסל בודהה יפהפה והדגיש שעל לאמה זופה רינפוצ'ה לשמור את הפסל אצלו באופן תמידי."

מי ייתן וכולנו וכל היצורים החיים נזכה להארה,

חיבוק חם מאיתנו לכל אחת ואחד.

שמרו על קשר ואמצו את הדהרמה לליבכם/ן.

מאיתנו, הצוות המנהל של קבוצת שנטידווה FPMT ישראל

הק ולאמה זופה 1.webp
הק ולאמה זופה 2.webp
הק ולאמה זופה.webp
סגירת תפריט