על חג ה"לוסאר"-ראש השנה הטיבטי ועל 15 ימי הניסים

חמישה-עשר ימי הניסים מתחילים ביום הראשון של השנה הטיבטית החדשה ונפתחים עם חג ה"לוסאר", ראש השנה הטיבטי, שהשנה חל ב-3 במרץ 2022. ימי הניסים מציינים את התקופה המיוחדת שבה גורו שאקימוני בודהה הפגין כוחות-על מופלאים בכדי ל"הכניע" שישה טריתיקים, מורים לא בודהיסטים, אשר חסרה בהם אמונה וכדי לעורר יותר אמונה בתלמידיו.

ימי הניסים הללו מגיעים לשיאם ביום שנקרא ה-Chortul Duchen שיחול השנה ביום שישי ה-18 במרץ 2022 שהוא יום הירח המלא והיום ה-15 במספר בלוח השנה הירחי.

כל חמישה-עשר הימים הם ימים שבהם כל חסד (merit) מצטבר וכל פעולה מיטיבה חיובית 

( virtuous) מוכפלים פי 100 מיליון, על פי טקסט הויניאנה-אוצר הציטוטים והלוגיקה.

עצות ל-15 ימי הניסים:

-במהלך חמישה-עשר הימים נהוג לדקלם את סוטרת האור הזהוב. אפשר להצטרף לשלל השידורים הישירים מהמרכזים השונים בהמשך לפרטים שמופיעים באתרי המרכזים באינטרנט. לפרטים מלאים על סוטרת האור הזהוב ולהורדת הטקסט נא לחצו כאן.

-לאמה זופה רינפוצ'ה היקר מעניק מגוון עצות שניתן ליישם במהלך 15 הימים. תוכלו למצוא את אוסף העצות בלחיצה כאן. 

עצות מיוחדות לרגל חג ה"לוסאר" (Losar שהוא גם יום שמוקדש במרכזי FPMT) לזכר מעברו מן העולם של לאמה ישה:

עבור ארגון FPMT, הלוסאר מציין גם את יום השנה לפרינירוונה של לאמה ישה, בשחר לובאר בשנת 1984. לאמה ישה ייסד את הארגון יחד עם לאמה זופה רינפוצ'ה.

בלוסאר השנה נציין 38 שנה למותו של לאמה ישה.

ניתן לעיין בעצתו ובקשתו של לאמה זופה רינפוצ'ה כיצד לציין את היום המיוחד הזה ובמיוחד לארח ולספר לתלמידים חדשים על לאמה ישה.

עצה ובקשה חדשה שנכללה השנה היא דיקלום טקסט טיבטי קצר שתורגם ובואר ע'י רינפוצ'ה, עצה ליום השנה לפטירתו של הגורו, המסביר את החשיבות הרבה של הגשת מנחות ביום זה.

להורדת הטקסט נא ללחוץ כאן.

סגירת תפריט