חדשות לחודש אוקטובר

חברות יקרות וחברים יקרים לדרך,

החגים מאחורינו והרבה טוב לפנינו.

-מפגשי סנגהה דו-חודשיים:

החל מיום שבת ה- 9.10 ניפגש פעמיים בחודש לתרגול משותף שיתבסס על עמודים מתוך הספר החדש LamRim Year המכיל עצות והסברים מאת לאמה ישה ולאמה זופה רינפוצ'ה לישום הדהרמה בחיי היום-יום שלנו. נזכה בהסבר מעמיק, שיח מחכים ותרגול מדיטטיבי מתאים.

את מפגשי הסנגהה תנחה מורתנו יעל אלטרץ והם יועברו בזום באופן מקוון כאשר אחת לשבועיים גם ניפגש באופן פיזי בביתם של נילי וגידי ילון היקרים כדי להעצים את המפגש התומך ואת התחושה המשפחתית החשובה כל-כך.

המפגשים יתקיימו בימי שבת בערב בשעות 19:30-21:00 בתאריכים הבאים: 9.10 / 23.10/ 6.11/ 20.11 וכן הלאה כפי שיפורט בהמשך.

מומלץ להירשם על מנת לקבל חומרים במייל . להרשמה נא לחצו כאן.

את הספרים ניתן יהיה לרכוש תמורת 20 ש"ח (כיסוי עלויות ההובלה) כשנפגש בביתם של נילי וגידי.

קישור למפגש ב"זום" ישלח במהלך השבוע בנפרד

__________

-חגיגה משותפת של חג הלבאב דוצ'אן בהנחייתה של הנזירה היקרה יונטן

השנה, נחגוג את ה'לבאב דוצ'אן' ביום רביעי ה- 27 לאוקטובר.

LHABAB DUCHEN- היום בו נאמר שהבודהה ירד מממלכת האל של השלושים ושלושה, לאחר שחלק את הדהרמה עם האלים ואמו. יום חג זה כמו שאר החגים הבודהיסטים, הוא יום שבו פעולות הקארמה חזקות פי מאה מיליון.

על פי עצתו של לאמה זופה רינפוצה, זהו יום שבו קיימת הזדמנות מושלמת לעסוק ברצינות בתרגול שלנו ובכך להגביר את צבירת המריט שלנו.

נתרגל בהנחייתה של הנזירה היקרה יונטן ,פרטים נוספים בהמשך.

******       

לימודים מסביב לעולם

על מנת לאפשר לכולנו לשמור על קשר עם המורות והמורים הוותיקים שלנו, ריכזנו את הפעילויות והלימודים שהם מעניקים ברחבי העולם במהלך חודש אוקטובר עם קישורים מתאימים להשתתפות.   השעות הנקובות הן עפ"י שעון ישראל.

גשה טנזין זופה, ממשיך להעביר בכל יום ראשון בשעה 10:00 שעון ישראל לימודים נרחבים בנושא אימון התודעה דרך מרכז FPMT אוסטרליה. אפשר להתחבר לשיעורים הישירים שלו ביוטיוב בלינק הבא, וללחוץ על הכפתור של הפעמון ל ״set a reminder" כדי לקבל התראה שהלימוד מתחיל.

*ב- 16 לאוקטובר בשעה 12:00 הוא יעביר, באירוח של מרכז נגארג'ונה- מדריד, טקסט לוג׳ונג בשם 'precious jewel garland' מאת אטישה. הטקסט שתורגם לעברית נקרא "עטרת אבני החן של הבודהיסטווה" מאת אטישה ואם תרצו נוכל לשלוח לכם/ן את הקובץ המתורגם. להרשמה לחצו כאן

*בימי ראשון ה-10 וה-24 באוקטובר בשעה 12:00 בצהריים, הוא ילמד על תרגול הנונדרו (תרגוליי הכנה מקדימים) באירוח מרכז FPMT לונקו בשוויץ. להרשמה ולהסבר לחצו כאן

*בימי ראשון ה-3, ה-17, ה-31, לאוקטובר, וה-14 לנובמבר בשעות 12:30-14:00, הוא ילמד על 37 התרגולים של הבודהיסטוות, באירוח של מרכז CKSL בהודו. על מנת להצטרף ללימודים יש לשלוח מייל למרכז כדי לקבל את הלינק לזום. לינק ללימוד. 

הנזירה היקרה סנגייה קאדרו מעבירה ממרכז "טובטו נורבו לינג"-ארה"ב בכל יום חמישי בשעה 18:30 סשן קליל של שעה בנושא הלאם-רים. להרשמה לחצו כאן

*בתאריכים 8-10 באוקטובר הנזירה תעביר שיעורים קצרים בנושא ״לב החמלה האמיץ״ באירוח מרכז קאלצ׳קרה בפריז. להרשמה לחצו כאן. הלו״ז: שישי, שעות- 20:00-22:00. שבת, וראשון מהשעה 17:00-22:00 עם הפסקה של שעה. 

אנדי וויסטריך מעביר בכל יום רביעי מדיטציית מיינדפולנס בשעה 15:00 שעון ישראל. הזדמנות מופלאה עבור כולנו לקחת הפוגה ולהצטרף כדי לחדש כוחות לשארית היום.  ניתן להצטרף דרך הקישור.

-הנזירה היקרה  יונטן שנמצאת במרכז FPMT בקליפורניה מלמדת בעיקר בשעות ארצות הברית (PT). 

*בתחילת כל חודש תעביר הנזירה דיון ברעיונות מודרניים ובאירועי עולם במקביל לפילוסופיה הבודהיסטית. הסדרה תכלול שיח בפומבי, דיון ומדיטציה מודרכת באמצעות שפה חילונית נטולת סממנים דתיים. זוהי הזדמנות נפלאה לשוחח ולהעמיק את העיסוק שלנו באתיקה חילונית. הנושאים ישתנו מדי חודש. הנושא להיום, יום ראשון ה- 3.10 הוא תקשורת חומלת: התמודדות עם תגובות שונות ל- Covid-19.

שעות: 21:00-22:00 (שעון ישראל)   הלימוד מוצע באופן מקוון באמצעות זום עם הרשמה מראש. לכל הפרטים ולהרשמה נא ללחוץ כאן.

*הנזירה גם מעבירה שיעור קבוע על ששת השלמויות בכל יום רביעי בחמש לפנות בוקר (למשכימי הקום). להרשמה לחצו כאן.

*הנזירות יונטן וריטה היקרות משתתפות בפרויקט של מרכז צ׳נרזינג באוסטרליה, שנקרא ״Healing the world" (ריפוי העולם). הרעיון של הפרויקט הוא לקיים מרתון תפילות למניעת מגפת הקורונה בעולם. הסשן מתקיים 24 שעות ברצף, ונזירים מכל העולם מחליפים האחד את השני בקריאת הסדהנות והתפילות. המרתון מתבצע במשך 24 השעות של כל יום שבת. אפשר לקרוא על המיזם עוד פה. ולהצטרף לשידור החי דרך הערוץ של מרכז צ׳נרזיג. 

******  

פינת ה-REJOICE

נקטר הבודהיצ׳יטה- ספר חדש מאת לאמה זופה רינפוצ׳ה. 

בספר, לימוד הבודהיצ׳יטה מתחלק לשני חלקים. בחלק הראשון הוא כותב: ״להבין ולהזכיר לעצמנו שוב ושוב את אין ספור התועלות המיטיבות של הבודהיצ׳יטה הוא דבר כדאי באופן בלתי ייאמן.״ את מרבית דבריו בחלק הראשון, הוא מבסס על "מנורת אבן החן" (Jewel Lamp) מאת קונו לאמה רינפוצ׳ה. 

בחלק השני הוא מלמד על פרקים מתוך "המדריך לאורח חייו של הבודהיסטווה" מאת מאסטר שנטידווה, ומדגיש שבודהיצ׳יטה היא הסיבה והגורם האולטימטיבי לאושר. 

הוא ממשיך וכותב:

 ״מילותיו של קונו לאמה רינפוצ׳ה עוררו בי כל כך הרבה השראה, שחשבתי שזה יהיה מעולה לכתוב עליהן כדי שאנשים יוכלו לקרוא ולהכניס אותן לחייהם. תוכלו להדפיס את המילים שלו על כוס, ובכל פעם שאתם לוגמים קפה להיזכר בהן, ניתן גם לשים אותן כסטיקר על המכונית (המכוניות שאני נוסע בהם באמריקה, מכוסות בסטיקרים של דהרמה!). בנוסף אני גם ממליץ לאנשים להכין סימניות עם הכיתוב. אלו המילים:

"חיו בחמלה, עבדו בחמלה, מותו בחמלה, עשו מדיטציה בחמלה, תהנו בחמלה, וכשצרות מגיעות, חוו אותן בחמלה."

ספרו של לאמה זופה.jpg

מי ייתן וכולנו וכל היצורים החיים נזכה להארה,

חיבוק חם מאיתנו לכל אחת ואחד.

שמרו על קשר ואמצו את הדהרמה לליבכם/ן.

מאיתנו, הצוות המנהל של קבוצת שנטידווה FPMT ישראל

סגירת תפריט