חדשות לחודש נובמבר

חברות יקרות וחברים יקרים לדרך,

לאחר שביום רביעי האחרון חגגנו את חג ה"לאבאב דוצ'ן" עם פוג'ת בודהה שאקיימוני בהנחייתה של הנזירה יונטן והקדשנו את המריט לטובת פריחתן של כל קבוצות הדהרמה בארץ ובעולם ולטובת מיגור הסבל והשגת האושר האולטימטיבי, אנחנו שמחים ושמחות לשתף איתכם/ן את הפעילות הדהרמית המרתקת, המיטיבה ויקרת-ערך שמחכה לנו לאורך חודש נובמבר.

מתוכננים לנו לימודים נהדרים במהלך השנה האזרחית הקרובה ועדכונים שוטפים יצאו מידי חודש בחודשו.

הניוזלטר הפעם מעט ארוך מהרגיל אך מומלץ לקרוא עד הסוף כדי להתעדכן, להרחיב את הלב ולהתמלא שמחה והודיה.

-מפגשי סנגהה דו-חודשיים:

במהלך החודש האחרון קיימנו שני מפגשי סנגהה בהנחייתה של יעל אלטרץ ושני מפגשים נוספים יתקיימו במהלך חודש נובמבר. המפגש האחרון בביתם של נילי וגידי ילון היה מרגש ומגבש מאד. נושא הלימוד הנוכחי (כשהספר Lamrim Year משמש אותנו כבסיס) עוסק במערכת היחסים ובמסירות שבין התלמיד/ה למורה הרוחני/ת. מדוע והאם יש צורך במורה? מה מהות הקשר? מה נדרש מהמורה? מה נדרש מהתלמיד/ה?

תאריכי המפגשים בנובמבר: יום שבת ה- 6.11 (מפגש מקוון בלבד) ויום שבת ה- 20.11 (מפגש פיזי בביתם של נילי וגידי+ מפגש מקוון)

שעות: 19:30-21:00

להרשמה. 

-תרגול משותף של טיהור ואג'ראסטווה אחת לחודש:

הזדמנות נפלאה להרהר ולתרגל טיהור אישי וקבוצתי. המפגש הראשון יתקיים ביום חמישי ה- 25.11 בשעה 19:30 בביתה של אלונה פרת בקדימה. נתרגל בעזרת סרטון הנחייה של הנזירה היקרה יונטן ונקרא ביחד את הטקסט הנילווה. בסיום התרגול נהנה משיח חופשי וממטעמים שנביא כולנו לפינת הקפה. על מנת שנוכל להיערך בהתאם אנא הרשמו אם בכוונתכם/ן להגיע. להרשמה נא ללחוץ כאן

******       

לימודים מגוונים ומיטיבים של מורינו ברחבי העולם

על מנת לאפשר לכולנו לשמור על קשר עם המורות והמורים הוותיקים שלנו ולהעצים את המנדלה המשותפת, ריכזנו את הפעילויות והלימודים שהם מעניקים ברחבי העולם במהלך חודש נובמבר עם קישורים מתאימים להשתתפות. לתשומת ליבכם/ן עקב המעבר לשעון חורף בארץ ובחלק מן המדינות יהיה עליכם/ן לבדוק במנוע חיפוש ולוודא את שעת הלימוד המדויקת בכוחות עצמכם/ן.

-עם שמחה ענקית בלב נבשר שהמורה היקרה קאדרו-לה, ובשמה המלא קַאנְדְרוֹ קוּנְגַה בְּהוּמָה רינפוצ'ה, התחילה להעניק לימוד באופן רשמי ובהיותנו חלק מהמנדלה שלה ושל FPMT נהנה גם אנחנו מכל הטוב שיש לה להציע. קאדרו-לה מלווה מקרוב את מורינו היקר לאמה זופה רינפוצ'ה באשר ילך ונודעת כמי שמלמדת באופן חד, חודר, מעמיק ובלתי מתפשר את לימודי הדהרמה יקרי-הערך. בין היתר היא גם הוכרה על-ידי ה"ק הדלאי לאמה כאוֹרַקֵל ממלכתית של העם הטיבטי וכמתַּרְגלת בעלת ידיעה תבונית נשגבת. הלימודים שתעביר יתורגמו גם לאנגלית.

ביום ראשון ה- 14.11 היא תעניק לימוד שנסמך על כתביו של מאסטר שנטידווה "המדריך לאורח חיי הבודהיסטווה", באירוח קהילתו של מינגיור רינפוצ'ה. הנושא יהיה: ההתגלמות האידיאלית של הבודהיסטווה.

במהלך הלימוד תספק קאדרו-לה תובנות לטקסט של שנטידווה בן המאה ה-8 כשהיא שופכת אור, מתוך התנסותה הישירה, על דרך הבודהיסטווה ותתַּמְסֵר לכולנו חוכמה שתעזור לנו להעמיק את הבנתנו בטקסט החשוב הזה.

פרטים מלאים עליה ועל הלימוד ישלחו בהמשך בנפרד. עד אז תוכלו ללמוד מעט יותר על-ידי לחיצה כאן.

גשה טנזין זופה, ממשיך להעביר בכל יום ראשון בשעות הבוקר לימודים נרחבים בנושא אימון התודעה דרך מרכז FPMT אוסטרליה. אפשר להתחבר לשיעורים הישירים שלו ביוטיוב בלינק הבא, וללחוץ על הכפתור של הפעמון ל ״set a reminder" כדי לקבל התראה שהלימוד מתחיל.

*ב- 13 לנובמבר לפני הצהריים הוא יעביר, באירוח של מרכז נגארג'ונה- מדריד, טקסט לוג׳ונג בשם 'Precious jewel garland' מאת אטישה. הטקסט שתורגם לעברית נקרא "עטרת אבני החן של הבודהיסטווה" מאת אטישה ואם תרצו נוכל לשלוח לכם/ן את הקובץ המתורגם. להרשמה לחצו כאן

*בימי ראשון ה-7 וה-21 בנובמבר לפני הצהריים, הוא ילמד על תרגול הנונדרו (תרגולי הכנה מקדימים) באירוח מרכז FPMT לונקו בשוויץ. להרשמה ולהסבר לחצו כאן

*ביום ראשון ה-14 לנובמבר בשעות הצהריים, הוא יעניק שיעור אחרון בנושא 37 התרגולים של הבודהיסטוות, באירוח של מרכז CKSL בהודו. על מנת להצטרף ללימודים יש לשלוח מייל למרכז כדי לקבל את הלינק לזום. לינק ללימוד. 

הנזירה היקרה סנגייה קאדרו מעבירה ממרכז טובטו נורבו לינג כל יום חמישי בערב סשן קליל של שעה בנושא הלאמרים. להרשמה לחצו כאן

אנדי וויסטריך מעביר בכל יום רביעי מדיטציית מיינדפולנס בשעות הצהריים. הזדמנות מופלאה עבור כולנו לקחת הפוגה ולהצטרף כדי לחדש כוחות לשארית היום.  ניתן להצטרף דרך הקישור.

-הנזירה היקרה יונטן שנמצאת במרכז FPMT בקליפורניה מלמדת בעיקר בשעות ארצות הברית (PT). 

על מנת לעקוב אחרי כל הפעילויות שלה תוכלו להיכנס לדף מרוכז באתר האינטרנט של מרכז FPMT שבו היא מתגוררת, "לנד אוף מדיסין בודהה"-קליפורניה ולהתעדכן.

******  

פינת ה-REJOICE

כידוע חלק נכבד מחזונם של לאמה ישה ולאמה זופה רינפו'צה היקרים כרוך בסיוע לאחרות ולאחרים בכל דרך אפשרית. התמיכה והגשת העזרה מתאפשרות בעזרת תרומות נדיבות רבות מרחבי העולם. הסיוע נעשה בדרכים הרבות שארגון FPMT העולמי מציע כגון תמיכה לנזקקים בהודו, נפאל ומונגוליה, על- ידי העברת מענקים עבור הוצאות רפואיות, מזון, והוצאות מחייה. ב2021 ארגון FPMT העולמי תרם 257,531 דולר עד כה. זו ההזדמנות שלנו להוקיר תודה לארגון FPMT ולהתעדכן בכמה מהפעילויות התומכות שהציע הארגון במהלך שנת 2021.

תודה רבה לכל מי שתרם ופתח את הלב שלו לקרן לשירותים חברתיים של ארגון FPMT. 

קרן לטיפול בחולים, הודו

הארגון מעניק סיוע רפואי דחוף לפליטים טיבטיים, שחלקם הגדול נופל לקשיים באמצעות מתן שירותים רפואיים עקב קשיי שפה, קשיים כלכלים, ובירוקרטיה מסובכת בהודו. הקרן מקימה מחנות לרפואה דחופה. FPMT שמחו לתרום לארגון סכום של 27,954 דולר.

מרפאת בודהה שאקיימוני, בודגאיה

המרפאה הוקמה על-ידי מכללת Root בשנות התשעים, ופתחה את שעריה למקומיים.

לאחרונה נרכשה מרפאה ניידת חדשה, המאפשרת לרופאים/ות פסיכולוגים/ות ואחים/ות להגיע לאזרחים המתגוררים בכפרים נידחים ולתת להם סיוע רפואי נוח. בנוסף גם מתקיימים שיעורים המעלים את המודעות לסכנות הכרוכות בנישואי ילדות, ואלימות במשפחה. 

המרפאה נאלצה לסגור את דלתותיה ב2020 לאור המגפה, רופאים ורופאות רבים נאלצו לחלק תרופות ולהימנע מלקבל מטופלים לאור המגבלות שהממשלה ההודית הוציאה. המרפאה נפתחה שוב בפברואר 2021.

הקרן לשירותים חברתיים של FPMT תרמה למרפאה סכום של 172,000 דולר. 

מנורת הדרך, מונגוליה

ארגון המסייע למחוסרי/ות בית באולנבטר, מונגוליה. הארגון מציע טיפול במגפת האלכוהוליזם, סיוע רפואי ובית תמחוי. 

הקרן לשירותים חברתיים תרמה סכום של 318,000 דולר לארגון.

ארגון מאיטרי, בודגאיה

עמותת מאיטרי מסייעת למקומיים בתחומים רבים, ביניהם טיפולים בחולי צרעת, שחפת, עזרה ומעקב אחרי נשים הריוניות, סיוע דחוף לילדים בתת משקל, מתן חינוך לילדים ומבוגרים באזורים נידחים, שיקום אנשים עם נכויות, קידום זכויות האשה, ומתן עזרה לבעלי חיים פצועים כגון קופים וכלבים. 

במשך המגפה צוות המרפאה הצטייד בויטמינים מסוג C ו-D לחלוקה בחינם, על מנת לחזק את המערכת החיסונית של המקומיים. 

הקרן לשירותים חברתיים העניקה למרפאת מאיטרי סכום של 606,000 דולר. 

ארגון הידיים העוזרות של קופאן, נפאל

מנזר קופאן בנפאל עובד יחד עם הממשלה האזורית לאיתור משפחות של פליטים טיבטיים שנדחקו אל מתחת לקו העוני במשך המגפה. בנוסף הם הצליחו לאתר גם אנשים מבוגרים החיים בבידוד ללא יכולת לתמוך בעצמם. לאמה זופה רינפוצ׳ה דיבר עם מספר נזירים ותיקים והסביר להם את החשיבות שנזירים יירַאו עוזרים בקהילה על מנת לעורר השראה באנשים רבים לראות את הדרך הבודהיסטית כדרך שמועילה לזולת ורואה את כל בני ובנות האדם באשר הם. לאמה זופה רינפוצ׳ה תרם סכום של 70,000 דולר לארגון הידיים העוזרות של קופאן.

מרכז קהילתי עמק צום, נפאל

השנה נבנה מרכז קהילתי חדש שישרת את הקהילה המקומית באמצעות מתן שירותים דתיים, כגון התאספויות לתפילות משותפות, במיוחד בזמנים של מוות אחד מחברי הקהילה. מטרה נוספת של המרכז היא לשמר את התרבות על ידי לימוד הדור הצעיר אודות המסורת הבודהיסטית. 

40,966 דולר הוצעו לבניית המרכז הקהילתי. 

זכרו שכולנו קשורים וקשורות בהתהוות של גומלין בתרגול הדהרמה, ושעל-ידי תמיכה ולימוד בארגון FPMT גם אנחנו חלק מהמעגל התומך במטרות ובחזון הנחוש של עזרה לקהילה, וחמלה חובקת כל שלאמה זופה רינפוצ׳ה דואג להעניק ביד רחבה לכל כך הרבה יצורים. הזדמנות אמיתית עבורנו לשמוח ולפתח חדווה. 

מי ייתן וכולנו וכל היצורים החיים נזכה להגיע להארה,

חיבוק חם מאיתנו לכל אחת ואחד.

שמרו על קשר ואמצו את הדהרמה לליבכם/ן.

מאיתנו, הצוות המנהל של קבוצת שנטידווה FPMT ישראל

תמונה מנפאל.jpg
סגירת תפריט