ניוזלטר לחודש ינואר

חברות יקרות וחברים יקרים לדרך,

-בחודש האחרון סיימנו את קורס המבוא לבודהיזם עם יעל אלטרץ. שמחנו לצרף לקבוצה שלנו חברות וחברים חדשים וגם לחדד את הידע הבסיסי, לתרגל ולבסס אותו.

-בנוסף, סיימנו 5 מפגשי לימוד מרתקים בנושא טבע הבודהה. הלימוד שהעניקה לנו יעל מילא אותנו השראה והיה נפלא לחדש כוחות ולאשר מחדש את המוטיבציה ואת החדווה שבתרגול בידיעה שבכולנו טמון טבע הבודהה.

– בהנחייתו האדיבה של הנזיר היקר טנזין תקצ'וק קיימנו את פוג'ת הגורו יוגה וחגגנו את יום הולדתו של מורנו הרוחני היקר לאמה זופה רינפוצ'ה.

-בעזרת הנזירה היקרה אני לוסאנג (ריטה) ציינו את יום לאמה צונגקאפה בפוג'ה משותפת שהתקיימה בזום.

האלטר של הגורו פוגה.png

מפגשי לימוד עתידיים:

-במהלך חודש ינואר יתקיימו שני מפגשי סנגהה עם יעל אלטרץ. המפגשים יעסקו בשני הפרקים האחרונים בספר "שנת הלאם-רים": בודהיצ'יטה וריקות. על מנת להצטרף למפגשים יש להירשם פעם אחת וכך תקבלו את כל העדכונים על מיקום המפגש וכו'. אנא לחצו כאן כדי לקבל את כל הפרטים. בתחתית העמוד באתר תמצאו את כפתור ההרשמה.

-במהלך החודשים פברואר-מרץ-אפריל נהנה ממפגשי לימוד עם המורה הוותיקה והמנוסה רייצ'ל רַיֵיאר שמגיעה ארצה כמורה אורחת של "רוח-אדם". הלימוד יועבר בשפה האנגלית. פרטים מלאים ועדכונים ישלחו בהמשך.

******

עצה מאת לאמה זופה רינפוצ׳ה

הגעתה של השנה החדשה מאפשרת לנו להרהר בשנה שחלפה- לשמוח במעשינו הטובים ולסקור לאחור טעויות שיתכן שעשינו בנוגע לעצמנו ולזולת. למזלנו הרב, ישנן שיטות רבות לטהר את הקארמה שייצרנו. נוכל לתרגל את המדיטציות האלו באופן יומי וכך גם נוכל להתחיל את השנה החדשה עם תחושת סגירת מעגל ושחרור, לאחר שהרהרנו והעלנו הכל באופן מודע. אנחנו עם הפנים קדימה ועם המוטיבציה להמשיך להיטיב עם עצמנו ועם כל היצורים החיים באשר הם.

״תמיד יש תקווה שהתודעה יכולה להשתנות, אפילו להשיג הארה, כדי להגיע ללידה גבוהה, לאושר עילאי, לשחרור מסמסרה והארה לטובת כל היצורים״ אומר לאמה זופה רינפוצ׳ה. 

לאמה זופה רינפוצ׳ה העניק ארבעה שיעורים למי שהגיעו לריטריט הוואג'רהסטווה (הבודהה המטהר) במנזר קופאן-קטמנדו: קורס מבוא שהתקיים ב- 30.3 ושלושה שיעורים עוקבים מה 26-28.4. את כל הסרטונים והתמלילים של השיעורים המבורכים הללו תוכלו למצוא כאן, בקישור הזה.

*הערה חשובה: רינפוצ׳ה דיבר על תרגול ארבעת הכוחות המנוגדים, שהוא תמצית תרגול הוואג'רהסטווה:

  1. -כוח ההסתמכות (במקלט, בבודהה דהרמה והסנגהה)
  2. -הכוח שבהרהור על החסרונות ביצירת קארמה רעה. (כוח החרטה).
  3. -כוח הריפוי. 
  4. -וכוח ההבטחה שלא לבצע את המעשים האלו שוב לטווח זמן מסוים שנוכל לעמוד בו. 

רינפוצ׳ה גם מסביר ומפרש את המנטרה הארוכה והקצרה של וואג'רהסטווה, ומציע הדרכה למדיטציית ההדמיה. 

תמונת הואאגרהסטווה.jpg

******

אתר מלווה לתרגול יומיומי עפ"י הספר "שנת הלאם-רים"

תמונת הספר.png

לידיעתכם/ן לספר הנהדר "Lamrim Year" קיים אתר מלווה התומך בתרגול באמצעות מדיטציות יומיות.  לאחר לחיצה על "start your journey" ומילוי הפרטים תחוברו לכל הטוב שמציע האתר. זהו הקישור לאתר: https://lamrimyear.com/

הספר, שעליו מבוססים כרגע גם מפגשי הסנגהה שלנו, מעניק מסגרת של 365 ימים עם המלצות לתרגול יומי של פיתוח התודעה עד להארה. הציטוטים היומיים בספר נבחרו מתוך ארבע עשורים של לימודים שהעניקו לאמה ישה ולאמה זופה רינפוצ׳ה. 

תוכלו לעקוב אחרי ההתקדמות שלכם בלאם-רים (הדרך המדורגת להארה) ולקבל מידע נוסף המתקשר לכל נושא שתלמדו, בין אם אלו ציטוטים נוספים, תמונות, קישורים מועילים, ולימודים.

בנוסף תקבלו גם מחברת דיגיטלית על-מנת לתעד הערות ומחשבות אישיות. 

מי ייתן וכולנו וכל היצורים החיים נזכה להארה,

חיבוק חם מאיתנו לכל אחת ואחד.

שמרו על קשר ואמצו את הדהרמה לליבכם/ן.

מאיתנו, הצוות המנהל של קבוצת שנטידווה FPMT ישראל

סגירת תפריט