חדשות לחודש יולי

חברות יקרות וחברים יקרים לדרך,

במהלך חודש יוני חגגנו את חג הסאקה דאווה ואת הימים המיוחדים והעוצמתיים שכולל החג. אנחנו מקוות ומקווים שהזמן נוצל על ידכם/ן לתרגול מדיטציה וללימוד עם המורות והמורים האהובים עליכם/ן ושאליהם/ן יש לכם/ן חיבור. ליבנו מתמלא שמחה לאור המריט שנצבר על ידי כולנו. שמחת ה- rejoice בשמחתם של אחרות ואחרים זו דרך מצוינת לתרגל ולצאת מגבולות התודעה של עצמנו. 

לפניכם/ן כמה עדכונים וסיבות לשמוח, לצד עצות מארגון FPMT העולמי איך להמשיך את הדרך בצורה משמעותית.

נשמח כמובן שתמשיכו ללמוד איתנו ותצטרפו למפגשי הסנגהה שמתקיימים אחת לשבועיים בימי שבת מ-18:00 עד 19:30. השיח הנוכחי במפגשים הוא בנושא The evolution of samsara והמפגשים מועברים בהנחייתם הנדיבה של הנזיר תקצ'וק היקר ותומר יצחקי עד לשובה של יעל אלטרץ בחודש אוקטובר. להצטרפות למפגשים אנא לחצו כאן.

-באמצע חודש יוני זכינו באירוע מרגש במיוחד כאשר לאמה זופה רינפוצ'ה ניאות להיות נוכח ולהעביר לימוד ישיר בטקס החגיגי לסיום המחזור הראשון של בוגרי ובוגרות תוכנית ההכשרה הפסיכואנליטית-בודהיסטית של "רוח-אדם" בתום 7 שנות לימוד. התוכנית מהווה נדבך חשוב בחזונו רחב היריעה של לאמה זופה רינפוצ'ה וחלק נכבד מהמנדלה המשותפת של כולנו. מורנו היקר העביר לימוד בנושא לקיחת מקלט. לצפייה בלימוד נא לחצו כאן.

-במהלך השנה וחצי הקרובות נהנה כולנו מהגעתן של מורות FPMT כאורחות של "רוח אדם" ומלימוד נפלא שהן יעניקו לקבוצת הלימוד שלנו. פרטים ישלחו כמובן בהמשך.

-אנחנו במגעים עם מורה של FPMT שמתגורר בארה"ב ויכול להעביר לנו שיעורים במסגרת תוכנית הלימוד Exploring Buddhism שאותה פתחנו עם לימוד מחכים של נושא המדיטציה שהעניקה לנו בנדיבותה הנזירה היקרה יונטן.

-נמשיך להתפלל שתבשיל הקארמה ושההזמנה ששלחנו לקאדרו לה להגיע לארץ ולהעניק לנו לימוד תענה בחיוב.

******

לימודים מסביב לעולם

גשה טנזין זופה- מלמד בכל יום ראשון את נושא הלוג'ונג דרך מרכז לנגרי טנגפה, אפשר לצפות בשיעורים בזמנכם החופשי, או בלייב בשעה עשר בבוקר דרך ערוץ היוטיוב של FPMT Australia

הנזירה סנגיה קאדרו ממשיכה להעביר בכל יום רביעי שיעור בנושא 70 הנושאים, לימוד מתקדם ואחד הטקסטים החשובים במסורת המאהיינה להרשמה

******

עצות מקאדרו לה בנוגע לאריכות ימיו ובריאותו של לאמה זופה רינפוצ׳ה

קאדרו לה בדקה לגבי מצבו הרפואי של לאמה זופה רינפוצ׳ה, והיא מייעצת לכולנו לתרגל עבורו תרגולים לניקוי והסרת מכשולים. 

היא מציעה לקחת מקלט בבודהה דהרמה וסנגהה, ולשנן את התפילה לאריכות ימיו של לאמה זופה רינפוצ׳ה. הנה הקישור לקובץ: קובץ התפילה לאריכות ימיו של לאמה זופה רינפוצ׳ה באנגלית.

הסבר בשפה העברית על מהי לקיחת מקלט תוכלו למצוא כאן.

תפילת לקיחת המקלט בעברית:

בבודהה, בדהרמה ובקהילה העילאית, אבקש מקלט עד להארה, באמצעות רגעי החסד שצברתי על ידי נדיבות ושאר השלמויות, לוּ אגיע למצב הבודהה על מנת להועיל ליצורים הנודדים.

******

פינת ה REJOICE

 תמיכת ארגון FPMT בפליטים טיבטים בגיל השלישי

קשישה טיבטית.jpg

לארגון FPMT העולמי ישנה קרן לתמיכה בקהילה, ולשמחתנו הארגון תרם סכום של 1,694,702$ לפליטים טיבטים קשישים באזור הודו, בהוטן ונפאל. התרומות משמשות למתן קצבאות חודשיות לקשישים, אוכל, מגורים, תרופות. בנוסף, מכיוון שבאזורים האלו יורד שלג בחורף ויש המון מונסונים, הכסף מסייע גם בשיפוצים וחימום. באחד מבתי האבות גם נרכש אמבולנס בעזרת התרומות. חלק מהקשישים סובלים ממחלות קשות כגון איידס, סרטן, בעיות פסיכיאטריות וסוכרת והכסף לתרופות הוא ממש חמצן עבורם. ללאמה זופה רינפוצ׳ה היה גם מאד חשוב לתמוך ברוחניות ושימור המסורת של הטיבטים, אז הוא הקים עבורם סטופות שיוכלו להסתובב סביבן ולתרגל. לכתבה המלאה. כמה נפלא שאנחנו משתייכות ומשתייכים לארגון שעושה כל כך הרבה לטובת הקהילה. נשמח בפעילות הענפה של התורמים והתורמות. מי שירצו לתרום יוכלו כמובן ללחוץ כאן ולתרגל נדיבות.

מי ייתן וכולנו וכל היצורים החיים נזכה להארה,

חיבוק חם מאיתנו לכל אחת ואחד.

שמרו על קשר ואמצו את הדהרמה לליבכם/ן.

💚

מאיתנו, הצוות המנהל של קבוצת שנטידווה FPMT ישראל

סגירת תפריט