חדשות לחודש יוני

חברות יקרות וחברים יקרים לדרך,

-במהלך חודש מאי זכינו לפגוש את הנזירה יונטן שהגיעה ארצה וסיימנו ללמוד את המודול הראשון של Exploring Buddhism בגומפה הנעימה בקרית רוח אדם. 

הנזירה היקרה תעבור בקרוב לקליפורניה ללמד במרכז מטריפה של FPMT (שם שוהה המורה ינגסי רינפוצ'ה) ולפיכך יהיה לה פחות זמן פנוי ללמד קבוצות נוספות. בימים אלה אנחנו במגעים עם האחראי על תוכנית הלימוד Exploring Buddhism על מנת לאתר מורה חלופי/ת להמשך התוכנית. הלימודים יועברו מחו"ל בזום כשאנחנו ניפגש פיזית כדי להאזין, לצפות ותרגל ביחד. פרטים מלאים יועברו בהמשך.

-המורה היקרה קאנדרו לה, התגלמות הבודהיצ'יטה, החמלה והחכמה העניקה לימוד במרכזי FPMT באיטליה ובמלזיה וכולנו זכינו להזדמנות ליטול חלק בלימוד באופן מקוון. השיעורים שהיא העבירה עלו לעמוד היוטיוב שלה ויש גם תרגום לאנגלית. למעבר לעמוד היוטיוב שלה נא ללחוץ כאן.

בימים אלה נשלחת הזמנה אישית רשמית לקאנדרו לה בשפה הטיבטית, עם בקשה להגיע לארץ ולהעניק לנו לימוד לקראת סוף השנה. נתפלל כולנו שהקארמה תבשיל ושנזכה לארח אותה, להיות במחיצתה, ללמוד ולתרגל איתה ושנהפוך להיות חלק מהמנדלה שלה כמורת רוח מיוחדת במינה.

-מפגשי הסנגהה שלנו ממשיכים להתקיים אחת לשבועיים בימי שבת בין השעות 18:00-19:30. המפגשים הם היברידים ומשלבים נוכחות פיזית וזום. המפגשים מונחים בחודשים הקרובים לסירוגין ע"י הנזיר היקר טנזין תקצ'וק וע"י תומר יצחקי ונשענים על פרקים מתוך הספר Lamrim Year. כרגע אנו לומדים לעומק את נושא הסמסרה על שלל היבטיו ודנים בצוותא בגורמים לסבל ובהשלכות של הסמסרה עלינו עצמנו ועל הסביבה הקרובה והרחוקה. להצטרפות נא ללחוץ כאן.

-בשבוע השני של חודש יוני יתקיים ברוח אדם טקס חגיגי לסיום המחזור הראשון של בוגרי ובוגרות תוכנית ההכשרה הפסיכואנליטית-בודהיסטית בתום 7 שנות לימוד. התוכנית מהווה נדבך חשוב בחזונו רחב היריעה של לאמה זופה רינפוצ'ה וחלק נכבד מהמנדלה המשותפת של כולנו. כידוע, המורות והמורים שמגיעים ארצה כאורחים של רוח אדם מלמדים גם את הקבוצה שלנו והסינרגיה שנוצרת היא נהדרת. ההתרגשות גדולה.

לימודים מסביב לעולם

גשה טנזין זופה- חוזר ללמד בכל יום ראשון את הדרכים לאימון התודעה, הלוג׳ונג, דרך מרכז לנגרי טנגפה-FPMT אוסטרליה. אפשר לצפות בשיעורים בזמנכם החופשי, או בשידור ישיר בשעה עשר בבוקר דרך ערוץ היוטיוב של FPMT Australia

הנזירה סנגיה קאדרו מעבירה בכל יום רביעי שיעור בנושא 70 הנושאים, לימוד מתקדם ואחד הטקסטים החשובים במסורת המאהיינה להרשמה

*************

עצות מאת לאמה זופה רינפוצ'ה לחג הסַאקָה דַאווַה דוּצֶ'ן

אנחנו מתקרבים במהירות לחג הסקאה דאווה דוצ׳ן, היום החמש עשרה בחודש הרביעי בלוח השנה הטיבטי הלונרי – בו אנחנו מציינים את הולדתו של בודהה שקיאמוני, הארה ופרנינירוונה. 

סאקה דאווה דוצ׳ן הוא אחד מארבעת הימים הקדושים בלוח השנה הטיבטי, אשר בכל אחד מהם נחגג יום השנה להפגנת יכולותיו של בודהה שקיאמוני והמעשים רבי העוצמה ויוצאי הדופן שעשה לטובת כל היצורים החיים בעלי התודעה. בארבעת הימים האלו, המעשים הקארמיים שלנו מוכפלים פי 100 מיליון, כפי שנִלְמד בטקסט הוינאיה "אוצר של ציטוטים ולוגיקה". 

השנה נחגוג את חג הסאקה דאווה ביום שלישי ה- 14.6. זהו יום שבו מוכפלים המעשים הקארמיים שלנו פי 300 מיליון מכיוון שהוא מנציח את שלושת אירועי חייו העיקריים של בודהה שקיאמוני.

תרגולים ספציפיים שהומלצו על ידי לאמה זופה רינפוצ׳ה בימים אלו כוללים: 

בנוסף, רינפוצ׳ה ממליץ לערוך פוג׳ה של בודהה שקיאמוני . פוג׳ה יפהפייה ומעוררת השראה, תרגול שבעת הענפים המורחב שבה כולל הוקרה לבודהה המציין את המעשים ההירואים והחומלים שלו כבודהיסטווה בחייו הקודמים. הטקסט של הפוג׳ה נערך לאחרונה עם היפר-קישורים וניווט קליל, שכל אחד ואחת יוכלו לתרגל בקלות ובמהירות. (הפוג׳ה בוצעה לאחרונה עם קאדרו-לה בווסק במרכז לוסנג דראגפה במלזיה, עם המורה שלהם גשה ג׳מפה טסונדו כאוּמְזֶה מוביל. תוכלו לצפות בוידאו מדקה 6:10.)

רשימה ארוכה יותר של תרגולים מומלצים נמצאת ב״תרגולים לימי הכפלת צבירת מריט וליקוי חמה״.

בואו נשמח (rejoice) בכל הפעילויות המורחבות שקורות בFPMT וסביב כל העולם ביום המיוחד הזה.

תודה מיוחדת לפרויקט השחרור מהכלא שהכינו את לוח השנה הטיבטי של השנה הזו.  לוח שנה טיבטי במראה מוגבל יותר קיים בעמוד של תאריכי תרגול דהרמה.

מי ייתן וכולנו וכל היצורים החיים נזכה להארה,

חיבוק חם מאיתנו לכל אחת ואחד.

שמרו על קשר ואמצו את הדהרמה לליבכם/ן.

מאיתנו, הצוות המנהל של קבוצת שנטידווה FPMT ישראל

בודהה שקיאמוני 1.jpg
סגירת תפריט