טוען אירועים

« כל האירועים

  • אירוע כבר עבר.

Exploring Buddhism

Recurring event see all

תכנית לימודים ארוכת טווח לחקר הבודהיזם

שבת, 30 באפריל בשעה 10:30 14:30

מודול מס' 1: חקר המדיטציה

מורה: הנזירה היקרה לוזאנג יונטן (בשפה האנגלית)

תאריכים: ימי שבת ה- 30.4/ 14.5/ 28.5

שעות: 10:30-14:30

התוכנית לחקר הבודהיזם Exploring Buddhism (EB) היא תוכנית לימודים חדשה שפותחה על ידי

 FPMT Education Services על מנת להציע ניתוח מעמיק בנושאים נבחרים של פילוסופיה ותרגול בודהיסטיים ברמת הביניים שבין Discovering Buddhism וה- Basic Program.

כל אחד מהמודולים שמרכיבים את התוכנית כולל 12-16 שעות לימוד שמתחלקות על פני שלושה עד ארבעה מפגשים.

בהנחייתה של הנזירה יונטן נצלול יחדיו אל מעמקי הנושא הראשון: חקר המדיטציה ונתוודע אל מהות ומשמעות המדיטציה, סגולותיה והיכולות שבאפשרותנו לפתח באמצעותה. נכיר מקרוב את השיטות והמטרות של סוגי המדיטציה השונים במסורת הבודהיסטית ונתַרגל על מנת לשכלל את היכולות ולהתקדם בדרך להארה בעזרת התובנות שנרכוש במהלך הלימוד.

הנזירה היקרה לוזאנג יונטן תגיע לארץ במהלך אפריל באירוח של "רוח אדם" והלימוד יהיה פרונטלי ויתקיים במבנה של "רוח אדם" בעיר לוד. 

ללימוד נילווים חומרי קריאה וחשוב מאד להירשם ללימוד על מנת לקבל את ההסברים והחומרים במייל, אז אנא הירשמו.


על הנרשמות והנרשמים לרכוש את המהדורה הדיגיטלית של הספר

Following in the Buddha's Footsteps" (Library of Wisdom and Compassion Volume 4) by H.H. Dalai Lama and Ven. Thubten Chodron

הספר הנפלא הזה ישמש אותנו כספר לימוד לכל אורך התוכנית. את המהדורה הדיגיטלית תוכלו לרכוש באמצעות הקישור הבא: https://wisdomexperience.org/product/following-in-the-buddhas-footsteps/

על תוכנית הלימודים:

התוכנית מציעה לכל מי שמעוניינת ומעוניין בכך להעמיק בלימודים בודהיסטיים מתקדמים יותר, באמצעות הצגת רעיונות פילוסופיים בודהיסטיים מרכזיים ושזירתם בתהליך התרגול ומימוש התובנות. 

התוכנית גם מאפשרת לנו להכיר מקרוב ולעומק הסברים מלומדים מבוססי-טקסט של המאסטרים הגדולים כגון "בסיס כל המעלות" ו"שלושת ההיבטים העיקריים של הדרך" מאת לאמה צונגקאפה, "שמונת הפסוקים להתמרתה של התודעה" מאת לאנגרי טאנגפה ו"שבע הנקודות לאימון התודעה" מאת גשה צ'קאווה.

המודולים שמרכיבים את התוכנית כוללים (נכון להיום) שבעה נושאים:  

חקר התודעה וחקר האמיתות מלמדים את הרמות העיקריות של המציאות יחד עם הפוטנציאל לחולל שינויים בתודעתנו ששיאם בהשגת הארה מלאה. שני המודולים הללו גם חוקרים את הבסיס המשותף בין ההיבטים האוניברסליים של מדע ופילוסופיה בודהיסטית לבין אלה של המדע העכשווי.

חקר המדיטציה עוזר לגשר בין שני הנושאים הנ"ל ולהתוודע אליהם על ידי הצגת האמצעים והדרכים ליישום תהליך החקר בפועל במטרה להביא לשינויים חיוביים באמצעות תרגול המדיטציה.

חקר אימון התודעה הוא חיוני כדי להמשיך בשלבי הדרך להארה. ראשית, חשוב להבין היטב את המסע הרוחני בכללותו. לאחר מכן, על מנת לפתח את מלוא הפוטנציאל שלנו, עלינו לעסוק באימון התודעה הקשור אליו ובנדרי הבודהיסטווה. שלבי החקר של הדרך ושל התודעה מסבירים ומחדדים את הנקודות הללו של הדרך הבודהיסטית.

– כדי לתמוך בתהליך מימושן של הידיעות התבוניות, חשוב גם לעסוק בתפילות ובתרגולים על מנת לטהר קארמה שלילית ולצבור מאגר נרחב של זכויות צפונות. חקר התפילות והתרגולים מספק הסברים כיצד לבצע תפילות ותרגולים שונים נפוצים, כפי שהדבר נעשה על-ידי תלמידות ותלמידים באופן אינדיבידואלי ובמרכזי FPMT. בעזרת חקר התרגולים המקדימים (תרגולי ההכנה) נלמד כיצד לבצע את תשעת התרגולים המקדימים של מסורת הגלוג בבודהיזם הטיבטי, כמו גם תרגולים מקדימים נוספים המומלצים לעתים קרובות על ידי המורה הרוחני שלנו, לאמה זופה רינפוצ'ה, מתוך כוונה שהתלמידות ותלמידים יכירו אותם מקרוב, יקבלו השראה לבצע אותם, ויצברו בטחון שביכולתם לבצע אותם באופן הנכון.

סגירת תפריט