חדשות לחודש אפריל

חברות יקרות וחברים יקרים לדרך,

חג הלוסאר ו-15 ימי הניסים מאחורינו, בתקווה שכולנו עשינו כמיטב יכולתנו כדי להיטיב עם הסביבה ועם עצמנו בכל מובן ושנמשיך לעשות זאת כמובן לאורך כל השנה ובכלל.

במהלך החודש האחרון נפגשנו כדי לערוך שני טקסי פוג׳ות.

את פוג׳ת בודהה שקיאמוני הנחה בנדיבותו הנזיר תקצ'וק היקר שהגיע לארץ לשלושה ימים בלבד. התכנסנו בדירתם של אילאיל וניצן והנה תמונה של האלטר שהקמנו בניצוחה של סיגל היקרה.

פוג'ת בודהה שאקיימוני.png

הפוג׳ה השנייה שערכנו הייתה גורו פוג'ה (לאמה צ׳ופה) בהנחייתה של הנזירה היקרה אני לוסנג. נתקלנו בלא מעט מכשולים ושמחות ושמחים על כך שהצלחנו לעשות זאת במאמץ נלהב למרות התפשטותה של המגיפה.

פוג'ת לאמה צ'ופה.png

שתי הפוג׳ות הוקדשו לטובת בריאות מלאה לכולן ולכולם, להיחלשות ולהרגעת המגיפה, לשלום עולמי ואזורי ולהרגעת רוחות המלחמה ולהמשך דרכה המוצלח של הסנגהה שלנו וקבוצת שנטידווה ושגשוגה של הדהרמה. 

אז מה מצפה לנו בחודש הקרוב?

-השקת תוכנית הלימודים החדשה Exploring Buddhism עם הנזירה יונטן: 

נפתח את לימודי התוכנית החדשה וארוכת הטווח של FPMT ״לחקור את הבודהיזם״, עם המודול הראשון שיעסוק במדיטציה על היבטיה הרבים ומגוון המטרות שלה. ניפגש כדי ללמוד ולתרגל ביחד בגומפה הנפלאה של "רוח אדם" בעיר לוד. פרטים מלאים (תאריכים שעות וכו'..) וטופס הרשמה תוכלו למצוא  כאן

-מפגשי סנגהה עם יעל אלטרץ:

לפנינו שני מפגשים שבמהלכם נעסוק בנושא המרתק, הנרחב והמורכב של הקארמה. המפגש הראשון ב 9.4 יתקיים לשמחתנו גם בזום וגם באופן פיזי בביתם של נילי וגידי ילון (הזדמנות להיפגש לפני חג הפסח-חג החירות) וב-23.4 נקיים מפגש נוסף באמצעות הזום. שעות: 19:30-21:00. לפרטים לחצו כאן

******

לימודים מסביב לעולם

על מנת לאפשר לכולנו לשמור על קשר עם המורות והמורים היקרים שלנו, ריכזנו את הפעילויות והלימודים שהם מעניקים ברחבי העולם במהלך חודש אפריל עם קישורים מתאימים להשתתפות.   השעות הנקובות הן עפ"י שעון ישראל.

גשה טנזין זופה,

-ממשיך להעביר בכל יום ראשון בשעה 08:00 שעון ישראל לימודים נרחבים בנושא אימון התודעה דרך מרכז FPMT אוסטרליה. אפשר להתחבר לשיעורים הישירים שלו ביוטיוב בלינק הבא, וללחוץ על הכפתור של הפעמון ל ״set a reminder" כדי לקבל התראה שהלימוד מתחיל.

-בימי שבת ה: 16.4 / 23.4/ 30.4 בשעות הצהריים הוא ילמד את הטקסט המופלא של לאמה צונגקאפה -״בסיס כל המעלות״ באירוח מרכז FPMT ברן בשוויץ, לפרטים ולהרשמה לחצו כאן.

-בכל יום ראשון בשעה 13:30 שעון ישראל הוא מעביר שיעור בנושא הלאם רים. על מנת להירשם יש לפנות לטייטונג פאונדיישן (טאיוואן) דרך הפייסבוק בלינק הבא

-ביום שבת ה-2 לאפריל בין השעות 12:00-14:00 הוא יעניק שיעור בנושא התרגול של 37 הבודהיסטוות באירוח של מרכז FPMT נגרג׳ונה במדריד. להרשמה ולתאריכים נוספים לחצו כאן. 

אנדי וויסטריך

מעביר בכל יום רביעי מדיטציית מיינדפולנס בשעה 15:00 שעון ישראל. הזדמנות מופלאה עבור כולנו לקחת הפוגה ולהצטרף כדי לחדש כוחות לשארית היום.  ניתן להצטרף דרך הקישור.

-הנזירה רובינה קורטין

למעקב אחרי כל הלימודים שמעניקה הנזירה רובינה (היא מלמדת כל יום), אפשר להיכנס לאתר שלה.

הנזירה יונטן

כפי שסיפרנו, הנזירה היקרה יונטן תגיע ארצה לקראת אמצע אפריל באירוח של "רוח אדם" ותלמד גם אותנו. זו הזדמנות לציין שלנזירה היקרה יש עמוד יוטיוב משובח שאליו היא מעלה בנדיבותה את כל הלימודים שהיא מעניקה ותרגולים נהדרים נוספים שהיא מכינה במיוחד. מומלץ ביותר להירשם ולהנות מכל הטוב שהיא מציעה. אפשר לעקוב בלינק הבא

******

לאמה זופה היקר הוציא ספר חדש שנושאו שינון מנטרות.

בספרו החדש כוחה של מנטרה: תרגולים חיוניים להַתְמָרָה, מנחה אותנו המורה היקר לאמה זופה רינפוצ'ה באופן ברור ותמציתי תוך שהוא מסביר את מהותן, משמעותן וחשיבותן של המנטרות הפופולריות ביותר בבודהיזם הטיבטי: בודהה שאקיאמוני, צ'נרזיג, מנג'ושרי, טארה, בודהה המרפא, וג'ראסטווה ועוד. הוא מסביר מדוע יש צורך במנטרות הללו ומהי עוצמתן ומעניק גם הנחיות מדויקות לתרגולן. אחת התועלות המרובות בשינון המנטרות היא שהן מסייעות ככלי להתמרת התודעה שלנו כדי להפוך אותה לחכמה וחומלת יותר.

את הכתוב מלווים איורים יפהפיים שהופכים את הספר הזה למדריך יפהפה, המתאים למתרגלים מתחילים ומנוסים כאחד.

בפרק על אמא טארה, כותב רינפוצ׳ה:

״התועלות של תרגול טארה הן בלתי נדלות. דיקלום השבחים ל-21 הטארות במסירות, בבוקר או בערב, ושינון המנטרה של טארה וזכירתה בכל זמן ביום או בלילה, מגֵנים עלינו מפני פחד וסכנה, וכל הרצונות שלנו נענים. טארה נענית לתפילות אליה במהירות ובאה לסייע. היא מהירה במיוחד במתן סיוע להצלחה ולהשגת הארה, אך ישנן גם המון תועלות זמניות בשינון המנטרה של טארה או בתפילת השבחים ל-21 הטארות. טארה יכולה לפתור המון בעיות בחיינו, שחרור ממוות בטרם עת, עזרה בהחלמה ממחלה, הצלחה בעסק. אדם עם בעיה רצינית, כמו מחלה מסכנת חיים שמסתמך על טארה לעיתים קרובות ישתחרר מהמחלה הזו ויבריא. לדוגמא, הוד קדושתו הדלאי לאמה מעודד אותנו לשנן את המנטרה של טארה כדי להגן על עצמנו ועל אחרות ואחרים מפני מגפת הקורונה. 

טארה היא כמו אמנו. קחו לדוגמא את אמא שלי. היא עשתה את כל העבודה בזמן ששלושתנו (האחים) היינו לחלוטין חסרי תועלת. יום אחד, היא הייתה צריכה ללכת ליער לקושש עצים. בגלל שאף אחד מאתנו לא ידע לבשל, חיכינו לה בפתח הדלת רעבים. כשהיא חזרה מאד מאוחר עם משא כבד של עצים, היא לא יכלה להדליק את האש בגלל שהיא חלתה. היא שכבה ליד המדורה בכאב רב. לא היה אוכל, היא קראה בקול רם מאד לאמא שלה ״אמא, אמא״ (סבתא שלי שגרה לא רחוק מאתנו). בגלל שאף אחד מאתנו לא ידע לבשל, פשוט צפינו בה ולא ידענו מה לעשות. אפילו מבוגרות ומבוגרים קוראים לאמא שלהם כשהם בכאבים רבים או שיש להם בעיה רצינית. בכל אופן, טארה קרובה אלינו הרבה יותר מהאמא הממשית שלנו, והיא הרבה יותר מהירה בהגנה עלינו מפני סכנה. 

הדרך הטובה ביותר להתקרב לטארה, ומה שמשמח אותה יותר מכל דבר, הוא כשאנחנו מפתחות ומפתחים את תודעת הבודהיצ׳יטה. ככל שיהיה ביכולתנו לתרגל יותר בודהיצ׳יטה ולהוקיר את הזולת, כך נתקרב יותר לטארה, וכך גם יהיה לה יותר קל להציע לנו עזרה. 

תפילת השבחים ל-21 הטארות נפתחת כך: ״אשתחווה למשחררת הנעלה והנשגבת״. המשמעות היא שטארה עצמה היא לחלוטין משוחררת מכל טיפת סמסארה ומהסיבות לסמסארה בכך שהיא סיימה את כל לימודי החכמה והמתודות. מעבר לכך, מכיוון שהיא התגברה על שני המכשולים, נסתרים וגלויים, היא לא שרויה יותר בנירוונה. זאת אומרת שהיא הגיעה להארה מלאה. היא נקראת האמא המשחררת, האמא המשחררת מכל סבל. ״ Om Tare Tuttare Ture Soha

ספר חדש לזר.jpg

מי ייתן וכולנו וכל היצורים החיים נזכה להארה,

חיבוק חם מאיתנו לכל אחת ואחד.

שמרו על קשר ואמצו את הדהרמה לליבכם/ן.

מאיתנו, הצוות המנהל של קבוצת שנטידווה FPMT ישראל

סגירת תפריט