טוען אירועים

« כל האירועים

  • אירוע כבר עבר.

שנטידווה – פרק 6 עם יעל אלטרץ – חלק ד' (בעברית!)

יום שלישי, 18 באוגוסט בשעה 19:50 21:30

ממשיכים בסדרת המפגשים בעברית עם יעל אלטרץ להתעמקות בספרו המופתי של מאסטר שנטידווה "המדריך לאורח חייו של הבודהיסאטווה". הצטרפו אלינו לשיעורים המקוונים.

המפגשים יתקיימו בעברית, אחת לשבוע, ביום שלישי, בשעות 19:50-21:30.

המפגש הרביעי והאחרון יתקיים ב 18.8.2020.

פרק 6 – שלמות הסבלנות

ספרו של שנטידווה 'המדריך לאורח חייו של הבודהיסטווה' מציג את מכלול האימונים והתרגולים של דרך המהיאנה. זהו הטקסט אותו לימד הדלאי לאמה בשלמותו כ 34 פעמים, כאשר הוא ציין כי פרקים 6 ו-8 הם הפרקים החשובים ביותר בטקסט הזה.

הפרק השישי, העוסק בפיתוח שלמות הסבלנות, אכן מפורסם מאד ועוסק ביכולת לאמן את התודעה: כיצד להישאר עם מיינד רגוע, שלו ומאוזן נוכח קשיים, סבל, פגיעה בנו ושאר אתגרים שונים.

ובאמת, מה יכול להיות רלוונטי יותר בתקופה מורכבת זו המלאה בעמימות, חשש ואתגרים רבים?

פרק 6 הוא פרק עשיר המכיל מגוון תפיסות וכלים המבוססים על ידע בודהיסטי נרחב. מעיון מעמיק בפרק ניתן למצוא כלים המתבססים על חוק הקרמה וכללי האתיקה, אחרים נטועים בעולמות של תרגול לאימון התודעה (Lojong – mind training), התהוות מותנית ואופן הקיום של תופעות שונות, ועוד ועוד. 

פרק רחב יריעה זה מאפשר לנו מפגש עם חלק ניכר מהעקרונות הבודהיסטים החשובים, כאשר הם מוגשים לנו ככלים ישימים לחיי היום יום, ולכן הלימוד שלו כל כך מרתק.

המפגשים רלוונטיים למי שכבר למד טקסט זה בעבר וכמובן גם למי שטרם פגש בו. בכל מפגש נשלב קריאה של בתי שיר נבחרים, העמקה בידע הבודהיסטי עליו הם מושתתים, וגם – רפלקציה אישית ומדיטציה מונחית, כך שכל אחד יוכל להתחיל בתרגול אישי מותאם. 

המפגשים יערכו בזום, כך שאפילו לא צריך לצאת מהבית ולחפש חניה. כל שצריך הוא נכונות ללמוד, סקרנות, מחויבות לחקירה עצמית, מחשב ושעה וחצי פנויים מכל מלאכה אחרת.

פרטים מלאים וטקסט ישלחו במייל לנרשמים.

להרשמה נא ללחוץ כאן: https://forms.gle/7KrV9vKNFN6oX7mQA

דאנה עבור הלימוד ניתן להעביר באפליקציות ביט או פייבוקס לטלפון 050-5938418 או באמצעות פייפאל  http://paypal.me/alonap88

סגירת תפריט