טוען אירועים

« כל האירועים

  • אירוע כבר עבר.

מפגש בנושא ארעיות עם מאיה חורב

שבת, 13 ביולי 2024 בשעה 11:00 12:30

ביום שבת ה- 13.7 בין השעות 11:00-12:30 בבוקר ניפגש בזום עם המנחה מאיה חורב ונהנה ביחד מהסבר, שיח ותרגול מדיטטיבי משותף בנושא הארעיות.

במיוחד בתקופה הנוכחית, מלאת התהפוכות, הדאגות, החששות והמתח חשוב שנזכיר לעצמנו את הקיום הארעי ואת אפשרות השינוי והפחתת הסבל.

מעט על הארעיות

אין שום תופעה מותנית שהיא נִצחית. כל הדברים המותנים נוצרים ונכחדים מעצם טבעם. מרגע שנוצרו הם נידונים לכליה. זהו הלימוד הבסיסי ביותר של הבודהה, שלימד כי ארעיות היא הבסיס לכל הסבל שאנו חווים.

בשפה הפַּאלית נקראת תופעת הארעיות "אניצָ'ה" שמשמעה היעדר קביעות. עולם התופעות הוא מערכת דינאמית אשר נמצאת בתהליך של השתנות מתמדת. במציאות אין שום דבר קבוע והיא איננה סטאטית. החלק הקשה בהפנמת העיקרון הזה, הוא ברמה הפסיכולוגית: להבין שמה שאני קורא/ת לו למשל "אני", "המשפחה שלי", הגיל, הזוגיות, המקצוע, הגוף – הכול משתנה כל הזמן ולכן לא ניתן להגדיר אותו, לנַכֵס אותו, או להיאחז בו. המאמץ להכחיש את האמת הבסיסית הזאת (כמו התעלמות מהוודאות של מותנו, הניסיונות לעיכוב תהליך ההזדקנות, ההיאחזות בחפצים או בהרגלים שאין לנו צורך בהם ועוד) גורמת לנו סבל רב, ועצם המודעות ל"אניצ'ה" מסייעת להקל עליו: נכון, כעת קורה משהו שגורם סבל, אבל זה איננו מצב (פנימי וחיצוני) קבוע, אלא חלק מתהליך של שינוי מתמיד בכל רגע ורגע. כל עוד אנחנו חיים, שום אירוע איננו "סוף פסוק" ושום רגש – גם הכואב ביותר, לא יישאר בתוכינו לזמן בלתי מוגבל.

אם נתבונן על העולם הזה ניווכח שזהו הטבע הבסיסי של היקום כולו. הכל משתנה כל הזמן.

כל דבר שנחשוב שהוא קבוע בחיינו עכשיו, ייעלם במשך הזמן. כל דבר בעולם משתנה וחולף אבל אנו לא רואים זאת. השם והצורה של הדברים מייצרים בנו אשליה הנוטעת בנו אמונה שהם קבועים.

כשנתבונן בכך נבין שהסיבה לסֶבל טמונה בתודעות שלנו. כאשר יש בנו היאחזות באובייקטים על סוגיהם איננו רואים את הטבע האמיתי של אופן קיומם. ההכרה בקיומה של הארעיות תוביל אותנו לשחרור מהתפיסה השגויה ולשחרור מהסֶבל.

מעט על מאיה:

היא החלה את דרכה בדהרמסלה-הודו במרכז "טושיטה" של FPMT. לאחר שתרגלה שם מספר שנים הוצע לה להעביר מדיטציות במסגרת הקורסים שמציע המרכז ובמהלך כשש שנים (2016-2022), כחלק מצוות ההדרכה של המרכז, היא זכתה לסייע לאלפי אנשים מרחבי העולם, כולל ישראלים רבים, שגילו עניין בניווט האתגרים בחייהם באמצעות הכלים יקרי הערך שמציע התרגול והלימוד הבודהיסטי. היא אמורה לסיים בקרוב את תוכנית ה"BASIC"  בת חמש השנים ובהמשך לעצה האישית שהעניק לה לאמה זופה רינפוצ'ה היא עברה להתגורר במכון לאמה צונגקאפה של FPMT הממוקם בפומאייה-איטליה, שם היא לומדת (שנה שנייה מתוך שבע) את תוכנית המאסטר של FPMT הכוללת לימוד נרחב, מקיף ומעמיק של התורות הבודהיסטיות על שלל ההיבטים שלהן.

פרטים מלאים עליה תוכלו לקרוא כאן

פרטי הזום:

Join Zoom Meeting

https://us02web.zoom.us/j/2277066396?omn=85745027274

Meeting ID: 227 706 6396

Passcode: 123456

אם טרם נרשמתם, מומלץ למלא טופס ההרשמה על מנת לקבל עדכונים, תזכורות וחומרי קריאה.

המפגשים מוענקים ביד רחבה בהתבסס על דאנה– התרגול החשוב כל-כך של נדיבות הלב. כל אחד ואחת מעניקים דאנה כפי יכולתם על מנת לשמר את ההיזון החוזר היפה, החשוב ושופע ההודיָיה לַזְכות שנפלה בחלקנו להנות מלימוד הדהרמה.

ניתן להעביר דאנה באמצעות פייפאל או העברה בנקאית. פרטים מלאים תמצאו כאן. אנא ציינו שהדאנה מיועדת לשיעור עם מאיה חורב.

סגירת תפריט