טוען אירועים

« כל האירועים

  • אירוע כבר עבר.

שנטידווה – המדריך לאורח חייו של הבודהיסטווה פרק 7

Recurring event see all

לימוד מעמיק עם המורה יעל אלטרץ

שבת, 26 ביוני בשעה 10:00 16:00

תאריכים: שבת ה-12.6, ושבת ה- 26.6 

שעות: 10:00 – 16:00

מיקום: המדיטיישן פקטורי, בית קורקס (קומה 2), רח' משכית 27 הרצליה פיתוח

החל מאוגוסט 2019 אנו קוראות וקוראים אט אט ומתוודעים לטקסט רב העוצמה של שנטידווה. טקסט החושף בפנינו את כל התרגולים והאימונים המנטליים הנדרשים עבור אלו הצועדות והצועדים בדרך ההתפתחות הרוחנית.

כעת הגענו לשני הפרקים הבאים: פרקים 7 ו-8.

הפרק השביעי עוסק במאמץ נלהב. כדברי שנטידווה – זוהי הרוח הנושבת במפרשי הסירה, הדרייב, הכוח המניע. ללא מאמץ נלהב – לא יוכלו המתרגלים והמתרגלות להתקדם בדרכם. 

אצל מי מאיתנו לא עלתה התהייה לאורך השנים – האם התרגול שלי נושא פרי? האם המאמץ משתלם? כיצד אוכל להאיץ את ההתפתחות? פרק זה נוגע בכל השאלות הללו כאשר הוא יורד לשורש העניין. בפרק 7 נלמד מהו מאמץ נלהב, מהם הגורמים המעכבים אותו, כיצד יש לפתחו וכיצד נוכל בעצם להבטיח את התוצאות וההנאה מפירות התרגול.

פרק 8 (שאליו יש להירשם בנפרד) העוסק בריכוז הוא פרק ארוך וגדוש, מלא בכל טוב, הממוקד בכמה תרגולים מהותיים. שנטידווה מציג את עקרונות התרגול של שהיה בשלווה- calm abiding, טעימה מתרגולי ארבעת מוקדי שימת הלב (כתנאי מקדים לתרגול השהיה בשלווה), תרגול ההשתוות והחלפת האני באחר ועוד.

לימוד שני הפרקים יועבר במהלך 4 ימי שבת, אחת לשבועיים, נטעם מכל השפע המוצע בשני פרקים אלו. אנו נבחר כמה נושאים מרכזיים להתמקד בהם ונעמיק ונצלול ליופיו של הטקסט, נתרגל מדיטציות לאור הכתוב, נדון בקבוצות במשמעות הדברים, ונהנה מהאפשרות להיפגש וללמוד שוב יחד, לא רק מול מסכי המחשבים.  

*חומרי קריאה ולימוד נלווים ישלחו במייל לנרשמות ולנרשמים. 

ההרשמה היא לכול אחד משני הפרקים בנפרד

*תפתח אפשרות להצטרפות מקוונת דרך ה"זום"

השיעורים מועברים על בסיס דאנה-תרגול נדיבות הלב

משכית 27
הרצליה,
+ מפת גוגל
סגירת תפריט