טוען אירועים

« כל האירועים

  • אירוע כבר עבר.

מיינדפולנס – קורס עם רייצ׳ל רייר בשפה האנגלית

Recurring event see all

יום שישי, 24 במרץ בשעה 10:30 15:30

ביום שישי ה- 24.3.2023 וביום שבת ה25.3.2023 בקריית רוח-אדם, לוד
שעות: 10:30-15:30

תרגול המיינדפולנס הבודהיסטי עשה דרך ארוכה מהמזרח למערב ובעשור האחרון הוא זוכה לעדנה ולמקום של כבוד בשלל היבטים, כולל ההיבט הטיפולי. בעברית מתורגם מצב המיינדפולנס כ: תשומת-לב מודעת, מוּדעוּת קשובה או קַשיבוּת.
מהו בעצם מיינדפולנס?
ארגון FPMT השיק לאחרונה קורס קצר הסוקר את הנושא מנקודת המבט הבודהיסטית ומספק דרכים יעילות לתרגול מיינדפולנס במהלך חיי היומיום שלנו.
במהלך הקורס נתוודע להגדרה, לתרגולים השונים ולטכניקות הייחודיות של המוּדעוּת הקשובה. נלמד מהי הבחנה חכמה וכיצד לתרגל באמצעותה מיקוד בְּאובייקט כמו מחשבות למשל.

בהנחייתה של המורה רייצ'ל רייר נלמד כיצד ליישם מיינדפולנס על-מנת לשפר את המיקוד המנטלי שלנו, על-ידי הרגעת והשקטת מתחים גופניים והפרעות מנטליות הנובעים לעיתים מסְטְרֵס מצטבר.


באמצעות מיינדפולנס נסגל הרגלי חשיבה בהירים יותר שישפרו את יכולת ההבחנה שלנו ואת ההתנהלות שלנו בכל תחום. בעזרת תרגולי ההבחנה החכמה נלמד לטפח תכונות פנימיות חיוביות שפיתוחן ייטיב עימנו בכל מישור בחיינו. נתַּרגל מדיטציות מיקוד ומדיטציות אנאליטיות.
במהלך שני מפגשים נעסוק בחמש נקודות עיקריות:
-סקירה של תחום המיינדפולנס וחשיבותו
-דרכים ושיטות להרגעת הגוף והתודעה שלנו
-התוודעות להרגלי החשיבה הנוכחיים שלנו והכרת שיטות לשיפור ההרגלים
-טיפוח תכונות חיוביות ובריאות באמצעות הבחנה חכמה
-יישום מיינדפולנס בחיי היומיום

למשתתפות ולמשתתפים יחולקו חומרי עזר כתובים (הסברים וטקסטים) לתמיכה בתרגול היומיומי.
על מנת להשתתף בקורס נדרשת הרשמה

הקורס מוענק על בסיס דאנה, ללא תשלום נקוב מראש.
ברוח המסורת הבודהיסטית, המורה והצוות המארגן פועלים בהתנדבות ואינם מקבלים כל שכר. תרומות הדאנה של כולנו, שתיאספנה בסוף הפעילות מיועדות לכיסוי כל ההוצאות הארגוניות ולמתן דאנה כהוקרת תודה למורים.

"דאנה" = מונח בודהיסטי שמשמעותו 'נדיבות הלב' המְהַוֶּה חלק בלתי נפרד מן התרגול הרוחני: הענקת הדאנה היא למעשה תרגול של נדיבות ורוחב לב בחיינו. זוהי ראיה רוחנית השמה את פתיחות הלב במערכות היחסים שלנו לפני הכל ומבקשת ליצור בין הצדדים מערכת יחסים המבוססת על שותפות ומתן הדדי.

סגירת תפריט