גשה טנזין זופה ולאמה זופה רינפוצ'ה

המורה היקר, גשה טנזין זופה הגיע אלינו בפברואר 2017 והעניק לנו לימוד מרגש ונפלא שממלא אותנו השראה גם בימים אלה. הוא כריזמטי וסוחף, כנה, בהיר וצניעותו מרחיבה את הלב. הוא שומר איתנו על קשר אדוק לאורך השנים ודואג להתעדכן ולדרוש בשלומנו.

הוא  נולד בשנת 1972 בעמק צום שבנפאל. כבר בגיל 3 הוא "אימץ" את המורה הרוחני גשה לאמה קונצ'וק כמורה הלב שלו והלך אחריו באש ובמים. את סיפור המסירות המופלא שלו ואת חיפושיו אחר גלגולו של המורה תיעד הבמאי הישראלי נתי ברץ בסרט זוכה הפרסים, "הגלגול". 

גשה טנזין זופה הוסמך כנזיר במנזר קופאן שבקטמנדו בשנת 1984. מאוחר יותר הוא סיים לימודים נרחבים של כל השושלות ולימודי פילוסופיה נרחבים באקדמיה של מנזר סרה ג'יי וקיבל תואר גשה בשנת 2007. 

גשה לה הוא תלמיד מסור של לאמה זופה רינפוצ'ה ומוכר כמורה מוערך ומבוקש ברחבי העולם ובמרכזי FPMT.

הוא שימש כמורה מקומי במרכז לוסנג דראגקפה במלזיה במשך תקופה ארוכה והתנדב במסירות ללוות ולתת יעוץ בודהיסטי בהוספיס של בית החולים המקומי. 

הוא גייס כספים בנחישות להקמת מנזר לנזירות ולנזירים בעמק צום (שם נולד) ומלווה את המנזר ופועלו עד היום.

בשנת 2018 הוזמן גשה לה ע"י אוניברסיטת אוקספורד היוקרתית להרצות וללמד במהלך סמסטר בן 8 שבועות, בפקולטה לפילוסופיה. 

בשנת 2019 הוענק לו במומבאי-הודו פרס יוקרתי כפעיל ומוביל חברתי לשלום עולמי מטעם איגוד הקונגרס לשלום עולמי.

כיום משמש גשה לה כמורה מקומי במרכז בנדיגו שבאוסטרליה.

הוא עוקב ומפקח במסירות ובאהבה אחר התפתחותו הרוחנית של טולקו טנזין פּוּנצוֹק, הגלגול של המורה היקר שלו. טנזין פּוּנצוֹק  שלומד כעת באקדמיית מנזר סרה ג'יי, מתגלה בכל פעם מחדש כעילוי ומסיים כל סבב לימוד בהצטיינות. הוא כבר מעביר שיעורים לקהל הרחב וזו גאווה גדולה.

עד כה כתב גשה טנזין זופה  ספרים והיד עוד נטויה. רשימה חלקית של הספרים שכתב: 

“Buddha Nature and Preliminary Prayers and Their Explanations”, “Karma & the
12 Links”,  “Ask the Geshe – Ancient Wisdom for Modern Times”,  “Mirror to Your Life”, “Whose Truth?”, “The Yamantaka Short Sadhana Practice”,  “Meditation”, “A concise commentary to the Lamp on the Path to Enlightenment”; “Lam Rim – Graduated Path to Enlightenment” and “Buddhist Tenets – A commentary on Chokyi Gyaltsen’s A Presentation of Tenets” , “The Thousand Buddha Relic Stupa”, “The Holy Child of Kopan” and 3 more are in the pipeline “37 Practices to Enlightenment”, “Commentary on the Bodhicaryavatara” and “Buddhist Tantra – The Practice of Purity”.

לבלוג של גשה טנזין זופה
מכתב מגשה טנזין זופה ללאמה זופה רינפוצ'ה המתאר את החיפוש אחר הגלגול של המורה שלו
לטריילר של הסרט "הגלגול"

סגירת תפריט